Web Analytics Made Easy - Statcounter

ب‍ه گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‍ سیدمحمدرضا هاشمی صبح امروز در دیدار مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) با وی که در دفتر استاندار سمنان انجام شد، اظهار کرد: خداوند کریم را شاکریم که توفیق خدمتگزاری در بین‌الحرمین (استان سمنان) را نصیب ما کرده است.‌

وی با بیان اینکه امروز وظیفه‌ای جز خدمت به مردم نداریم، اضافه کرد: دست‌پاکی، مردم‌داری و فسادستیزی از موارد مورد تأکید دولت مردمی دکتر رئیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با بیان اینکه حفظ حرمت مردم مورد تأکید خداوند متعال و همچنین مسؤولان نظام است، ادامه داد: ما در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) هستیم و باید تمام تلاش‌ها برای رفاه حال آنها باشد.

هاشمی بیان کرد: راه‌آهن شمال شرق (۱)، مجموعه‌ای بسیار وسیع با طول خط گسترده و طولانی است که امیدواریم با وفاق و صمیمیت بتوانیم دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز راه‌آهن در استان سمنان، شناسایی، تعیین تکلیف و مشکلات برطرف شود، افزود: کارگروهی متشکل از کارشناسان معاونت عمرانی استانداری و راه‌آهن تشکیل و دغدغه‌های مردم استان در حوزه راه‌آهن برطرف شود.‌

استاندار سمنان عنوان کرد: برقی کردن خط راه‌آهن تهران- مشهد در حیطه اختیارات استانی نیست؛ اما باید پیگیری‌های لازم در راستای اجرایی کردن این پروژه انجام شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا بخشی از امور صادراتی و به‌ویژه حمل و نقل کالاهای صادراتی تولیدشده در استان سمنان از طریق راه‌آهن انجام شود.‌

سفر با قطار ۵۰ برابر ایمن‌تر از سایر ترددها است

فرشاد زادخور، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) نیز در این دیدار با بیان اینکه تقسیمات راه‌آهن کشور، به‌صورت منطقه‌ای انجام می‌شود، اظهار کرد: حوزه تحت مدیریت راه‌آهن شمال شرق (۱) از گرمسار تا ایستگاه نقاب را شامل می‌شود.

وی افزود: فاصله تهران تا مشهد برابر با ۹۲۲ کیلومتر است که ۵۴۱ کیلومتر از این مسیر با ۲۷ ایستگاه و به‌صورت دوخطه (بیش از دوسوم مسیر) مربوط به استان سمنان و حوزه تحت مدیریت راه‌آهن شمال شرق (۱) است.‌

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) گفت: بهره‌برداری و نگهداری از شبکه و عملیات ترافیکی مناطق هم‌جوار تهران و خراسان رضوی در اداره کل راه‌آهن شمال شرق (۱) کنترل می‌شود که اهمیت این مجموعه را چند برابر می‌کند.

زادخور ادامه داد: تا پیش از فراگیری کرونا حداقل ۱۰۰ رام قطار از حوزه تحت مدیریت استان سمنان تردد می‌کردند که در حاضر این عدد به ۷۰ رام قطار کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: بیشترین سرعت قطار با ۱۶۰ کیلومتر (برای قطار اکسپرس) و سرعت ۱۴۰ برای تمامی قطارها مربوط به حوزه تحت مدیریت اداره کل راه‌آهن شمال شرق (۱) است.‌

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) با اشاره به اینکه به سیلو و شهرک صنعتی سمنان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود و ... توسط راه‌آهن خدمات‌رسانی می‌شود، بیان کرد: طی سال‌های اخیر توسعه بسیار خوبی در حوزه راه‌آهن شمال شرق (۱) به انجام رسیده است.‌

زادخور اضافه کرد: با مجموعه اقدامات انجام‌شده فعلی به نسبت سه سال پیش به میزان ۸۰ درصد و به نسبت سال گذشته ۲۲ درصد افزایش در میزان حمل بار ازجمله صادراتی و ... به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه سیر و تردد از طریق راه‌آهن ازنظر ایمنی ۵۰ برابر ایمن‌تر از سایر ترددها است، افزود: ایجاد زیرگذر پل راه‌آهن در روستای خیرآباد در شهرستان سمنان از مطالبات مردم این شهرستان است. 

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) خاطرنشان کرد: در استان سمنان دو گذرگاه غیر هم‌سطح راه‌آهن و جاده وجود دارد که با ابلاغ اعتبار گذرگاه امام‌آباد در شهرستان دامغان این گذرگاه‌ها افزایش خواهد یافت.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: راه آهن مدیرکل راه آهن شمال شرق ۱ دیدار با استاندار سمنان قطار استاندار سمنان سیدمحمدرضا هاشمی برقی کردن خط راه آهن تهران مشهد نقاط حادثه خیز راه آهن مدیرکل راه آهن شمال شرق حوزه تحت مدیریت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف