Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بخشایش یکی از تهیه کنندگان رادیو اربعین که به کربلا اعزام شده است، در توضیحاتی از روند برنامه سازی به خبرنگار مهر بیان کرد: رادیو اربعین با کمترین امکانات نسبت به سایر رسانه‌ها توانست همچنان مرجع و ماوای زائران کربلا باشد. در این مدت، تمام تلاشمان را کردیم که حال و هوای کربلا را آن طور که هست و با تمام امکاناتی که در دسترس ما بود طوری برای مخاطبانمان منتقل کنیم که مخاطبانمان احساس کنند که همراه با ما در کربلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استودیو رادیو اربعین محل قرار مهمانان امام حسین (ع)

وی ادامه داد: رادیو اربعین در کربلا با وجود اینکه کمترین امکانات را نسبت به تلویزیون و بقیه شبکه‌های تلویزیونی و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی حاضر در کربلا داشت اما به نوعی محل قرار همه دوستان ایرانی، هنرمندان، مداحان، شاعران و مهمانان امام حسین (ع) بود. حتی خیلی از مهمانان برنامه، خودشان به رادیو اربعین مراجعه می‌کردند و می‌گفتند می‌خواهند از طریق این شبکه با مردم ایران صحبت کنند و این باعث افتخار ما بود.

این تهیه کننده اعزامی به کربلا به نمونه‌ای از این گفتگوها اشاره و عنوان کرد: جواد فروغی دارنده مدال المپیک کشورمان که در لباس مدافعان سلامت آنجا حضور داشت، گروه‌های تواشیح و گروه‌های قرآنی از جمله مهمانان ما بودند و حتی به اجرای برنامه هم می‌پرداختند.

حسینیه کوچکی که با رادیو اربعین راه‌اندازی شد

بخشایش با اشاره به برخی خاطرات کار در استودیوی رادیو اربعین تصریح کرد: نکته جالب حضور مداحان در استودیو و مداحی هایشان بود که حسرت‌های ما را پر می‌کرد. خیلی از عوامل برنامه ساز حسرت زیارت داشتند اما به خاطر کارشان و به خاطر اطلاع رسانی ۲۴ ساعته نمی‌توانستند به حرم بروند و وقتی مداحان می‌آمدند، در کنار آنها که ذکر مصیبت می‌خواندند، عزاداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: شاید بتوان گفت رادیو اربعین از این حیث یک حسینیه کوچک هم شده بود و خیلی‌ها را دعوت کرده بود که در این حسینیه حضور پیدا کنند.

بخشایش در خصوص فعالیت‌های تیم اعزامی رادیو اربعین به کربلا توضیح داد: ما ضمن اینکه برای شنوندگان رادیو اربعین اطلاع رسانی می‌کردیم به شنوندگان دیگر رادیو ها من جمله رادیو سلامت، صبا، نمایش، رادیو گفتگو، ورزش، فرهنگ، پیام و آوا نیز اطلاع رسانی می‌کردیم نه به عنوان یک گزارش بلکه به عنوان برنامه سازی با آنها در ارتباط بودیم و برنامه‌های کوتاه چند دقیقه‌ای به عنوان مهمان ویژه برایشان ارسال می‌کردیم.

وی با اشاره به میهمانان برنامه گفت: خیلی از خادمان و موکبان حرم امام حسین (ع) و موکبانی که در طول مسیر بودند از مهمانان برنامه رادیو اربعین بودند و حدود ۳۰ خادم از موکب داران طریق الحسین مهمان ما شدند.

این تهیه کننده با اشاره به مداحان مهمان نیز عنوان کرد: نیک بختیان، شال بافان، محمد حسین پویانفر، مهدی سلحشور و مداحان به نامی را در استودیوی رادیو اربعین داشتیم. این مداحان که می‌آمدند با ذکر مصیبت و مداحی برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کردند و سیلی از مردم این عزاداری‌ها را گوش می‌کردند و اشک می‌ریختند و تقریباً فضای معنوی آنجا را برای ما معنوی‌تر می‌کرد حتی برنامه سازان هم همراه مردم اشک می‌ریختند.

کد خبر 5319197 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو اربعین اربعین حسینی رادیو اربعین 1400 تئاتر ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه سازمان سینمایی محمد خزاعی رادیو نمایش حسینیه مهر فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر شبکه مستند سیما سازمان صداوسیما پیمان جبلی برنامه رادیویی رادیو اربعین امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «خط اول» از رادیو ورزش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این برنامه را رادیو ورزش شنبه تا پنج شنبه هر هفته پخش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند