Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت عمده صید و صیادی و صنایع شیلاتی کشور را دارد و یک سری اختیارات باید از شیلات کشور به شیلات استان تفییض و ایجاد زیر ساخت های راه و تجهیز اسکله ها به فیبر نوری و اینترنت و شبکه مخابراتی نیز مورد تاکید است.

به گزارش ایسنا حسین مدرس خیابانی در سفر به شهرستان کنارک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحدهای شناورسازی می‌توانند بخش عمده‌ای از اشتغال را برای جوانان ایجاد، گفت: همه ظرفیت‌های شهرستان کنارک به جهت ایجاد زنجیره تامین، تولید و ارزش مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه ظرفیت های شهرستان کنارک به جهت ایجاد زنجیره ی تامین، تولید و ارزش مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان طی بازدیداز کارخانه شناور سازی در شهرک صنعتی کنارک گفت: در این بازدید مشکلاتی از جمله عدم صدور مجور شیلات برای تولید شناورهای صیادی از سوی صنعتگران مطرح شد که با این مشکلات  واحدهای تولیدی نمی توانند از ظرفیت کامل استفاده کنند و این موضوع قابل پذیرش نیست.

وی افزود: واحدهای شناور سازی می توانند بخش عمده ای از اشتغال را برای جوانان ایجاد نمایند و هم اکنون با ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، ضمن اینکه برخی از صیادان برای تامین لنج مورد نیاز به خارج از استان مراجعه می کنند و مقرر شذ که فعالیت شناور سازی در خود استان فعال تر شود و تولید شناورهای صیادی با هدف صادرات نیز انجام شود.

مدرس خیابانی افزود: در بازدیدی که از اسکله ی صیادی کنارک داشتیم و این اسکله با توجه به گسترش صیادی و ظرفیت صید می بایست توسعه پیدا کرده و تا ۳ برابر ظرفیت، اسکله های جانبی و طرحهای توسعه ای اجرا گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت عمده صید و صیادی و صنایع شیلاتی کشور را دارد و یک سری اختیارات باید از شیلات کشور به شیلات استان تفییض و ایجاد زیر ساخت های راه و تجهیز اسکله ها به فیبر نوری و اینترنت و شبکه مخابراتی نیز مورد تاکید است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در اسکله های صیادی استان پایگاه هلال احمر و سیستم اطفا حریق فعال شوند و پایگاه هلال احمر و یک دستگاه آمبولانس در اسکله صیادی پسابندر مستقر گردید و همین اتفاق برای اسکله صیادی کنارک نیز انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان استانی سیاسی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۹۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین المللی صادراتی اکسپو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است وغرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است..

 شهرکی افزود: نمایشگاه بین المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.
شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی