Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار رسمی سند دو هزار و پانصد صفحه‌ای تهیه شده توسط کمیسیون مستقل تحقیق از سوء استفاده جنسی از ۲۱۶هزار کودک طی هفت دهه گذشته در کلیسای کاتولیک فرانسه پرده برداشت؛ رخدادی بی‌سابقه که جامعه اسقف‌های فرانسه را ناگزیر به عذرخواهی و طلب بخشش عمومی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، ژان مارک سووه، رئیس کمیسیون مستقل این تحقیق در سخنرانی روز سه‌شنبه خود همزمان با انتشار رسمی این گزارش گفت: «تحقیقات انجام شده از بی‌تفاوتی عمیق و حتی ظالمانه کلیسای کاتولیک نسبت به قربانیان سوءاستفاده جنسی حکایت دارد؛ چنان که تا اوایل دهه دوهزار، نه تنها ادعای قربانیان باور نمی‌شد بلکه گوش شنوایی هم برای آن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سووه افزود: «نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که حدود سه هزار کودک آزار از سال 1950 تا کنون در کلیسای کاتولیک فرانسه انجام وظیفه کرده‌اند که دو سوم آنها کشیش بوده‌‌اند.»

او این آمار را تکان دهنده توصیف کرد و گفت: «اگر نسبتی میان اعداد 216 هزار و 3 هزار برقرار کنیم مشخص می‌شود که در ازای هر 70 قربانی یک متجاوز وجود داشته و این برای کلیسای کاتولیک فرانسه وحشتناک است.»

رئیس کمیسیون مستقل این تحقیق خاطر نشان کرد که اگر قربانیان سوء استفاده جنسی سایر افرادی که به طور غیرمستقیم با کلیسای کاتولیک همکاری داشته‌اند و از جمله معلم‌های شاغل در مدارس کاتولیک را به این فهرست اضافه کنیم، مجموع قربانیان به 330 هزار نفر می‌رسد.

سووه همچنین از ارسال 22 پرونده دیگر به دادستانی فرانسه خبر داد که در آنها ادعای رخداد جنایت در کلیسای کاتولیک مطرح شده است.

کمیسیون مستقل تحقیق درباره پرونده سوءاستفاده از کودکان در کلیسای کاتولیک فرانسه در گزارش خود همچنین 45 توصیه از جمله آموزش روحانیون، تجدید نظر در قوانین کلیسا و تقویت سیاست‌های تشخیص و جبران خسارت قربانیان را برای جلوگیری از تکرار سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک ارائه کرده است.

این گزارش بر اساس ثبت شهادت قربانیان و شاهدان و بررسی آرشیو کلیساها، پرونده‌های دادگاه‌ها، گزارش‌های پلیس و مطبوعات طی 70 سال گذشته تهیه شده که برای تکمیل آن دو سال و نیم زمان صرف شده است.

در نخستین واکنش به انتشار رسمی این گزارش، اریک دو مولین بوفور، رئیس جامعه اسقف‌های فرانسه ضمن ابراز «شرمندگی و بیمناکی»، از تمامی قربانیان سوء استفاده جنسی کلیسای کاتولیک عذرخواهی کرد و گفت: «از همه شما طلب بخشش می‌کنم.»

ورونیک مارگرون، رئیس موسسات و دستورات مذهبی فرانسه نیز انتشار این گزارش را نشانه بروز «یک فاجعه غیرقابل تحمل» خواند و آزار جنسی رخ داده در کلیسای کاتولیک را «شرم‌آور به معنای کامل کلمه» توصیف کرد.

البته کمیسیون مستقل تحقیق از کلیسای کاتولیک خواسته تا هر چه زودتر نسبت به پرداخت غرامت به قربانیان و یا بازماندگان آنها اقدام کند؛ خواستی که هنوز از سوی کلیسای کاتولیک اجابت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کلیسای کاتولیک فرانسه کلیسای کاتولیک سوء استفاده جنسی کمیسیون مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترکیب رسمی بایرن مونیخ در برابر رئال مادرید اعلام شد
  • ترکیب رسمی رئال مادرید در برابر بایرن مونیخ اعلام شد
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی؛ پاری سن ژرمن قهرمان فصل 24-2023 لیگ فرانسه شد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد