Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شهادت رسول گرامی اسلام گفت: در مجموعه رفتار‌های پیامبر (ص)، امام حسن (ع)، امام رضا (ع) و سایر ائمه معصومین (ع) رفتار و گفتار‌هایی می‌بینیم که من الاسلام، اما للانسان است، چون شاگرد مکتب اسلام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر حرکت و اقدامی از رسول خدا انجام شد برای اسلام بود، البته فقط برای مسلمانان و شیعیان نیست و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کردند که انسان می‌تواند برای همه زمان و مکان‌ها از آن بهره ببرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: روایتی داریم که شمس را به پیامبر (ص) و قمر را به امیرالمؤمنین (ع) تفسیر می‌کند، بدون تردید بارزترین مشابهت این است که خورشید برای همه است و دیوار و مرزی نمی‌گذارد و درواقع پل می‌زند و بر همه می‌تابد و همه از آن استفاده می‌کنند و ماه نیز این‌گونه است و کهنه و تکراری نمی‌شوند و ما هرروز خورشید و ماه را مشاهده می‌کنیم و احساس خستگی نمی‌کنیم.

آیت‌الله علیدوست با اشاره به اهمیت حرکت در سیره معصومین (ع) بیان کرد: با معارف رسول خدا و ائمه (ع) می‌توان خانه مشترک برای بشریت ساخت، حضرت مهدی (عج) نیز همین کار را خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: داعش و طالبان می‌گویند ما اسلام را بیان می‌کنیم و لذا نخستین راه معرفت به این معارف و گام دوم انتقال معارف اهل‌بیت (ع) است، خیلی از وقت‌ها افرادی عهده‌دار بیان این معارف می‌شوند که تخصصی از این کار ندارند.

آیت‌الله علیدوست عنوان کرد: اولین گامی که باید برداشته شود شناخت معارف معصومین (ع) است، چون معارف درست شناخته‌نشده است، گاهی کسانی عهده‌دار بیان شدند که شرایط لازم را نداشتند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه بیان و انتقال معارف ائمه معصومین (ع) بسیار مهم است، عنوان کرد: متصدیان فرهنگ باید تجسم معرفت اهل‌بیت (ع) باشند، ولی گاهی عکس این را می‌بینیم، معارف اهل‌بیت (ع) باید به‌خوبی فهمیده و به مردم منتقل شود و مردم در قامت مسئولین شان اسلام نبوی و علوی و تشیع را مشاهده کنند و این‌گونه جذب می‌شوند، این سخن امام رضا (ع) است که اگر مردم محاسن کلام ما را ببینند به دنبال ما می‌آیند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیره پیامبر حوزه علمیه قم حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرحوزه علمیه اصفهان در نشست مدیران مدرسه علمیه حوزه علمیه اصفهان، یکی از چالش‌های پیش روی حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز علمی- آموزشی حتی دانشگاه‌ها را جذب جوانان دانست و گفت: بدانید برای خدا می‌خواهید حوزه را اداره کنید و وابسته به جایی نیستید و درصورتیکه تلاش کنید افرادی را جذب دین کنید، با احساس مسئولیت بهتری کار می‌کنید.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژادخطاب به مدیران مدارس علمیه افزود: مدرسه علمیه‌ای در اختیار ما قرار گرفته است و همه می‌خواهیم یک کار را انجام دهیم و آن ترویج دین است، همچنین باید مدنظر داشت این که کشور به روحانیون عالم و باسواد نیاز دارد و ما نیز در گوشه‌ای می‌خواهیم به وظیفه خود عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان گفت: یکی از موانع رونق جذب افراد به حوزه‌های علمیه، تسهیل شدن مسیر ورود به دانشگاه‌ها و دریافت مدارک متعدد دانشگاهی با گذشت چهار سال و یا کمتر است که این افزایش ورود به دانشگاه‌های مختلف کشور بدون برنامه بلند مدت و نیازسنجی، برای آینده کشور، احساس نگرانی و خطر فراهم می‌کند.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: مسئله دیگری که بر آن تاکید داریم این است که در سال اول دوره طلبگی بیشتر به مسئله اعتقادی طلاب و آشنایی با قرآن کریم پرداخته شود، به دلیل این که اگر طلبه در طول مسیر از طلبگی انصراف داد علمی آموخته باشد.
عضو خبرگان رهبری، مغتنم شمردن فرصت انسان سازی را در حوزه علمیه امری ضروری بیان کرد و گفت: خداوند توفیق داده که می‌توانید انسان بسازید و این بسیار مهم است، البته سختی نیز دارد و اساتید ملزم هستند درحین تدریس، مسائل اخلاقی را نیز بیان کنند و علاوه بر آن بهتر است از همان سال اول به طلبه گفته شود هفته‌ای یک روایت حفظ کند.

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد