Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، خدابخش توکلی معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌هایی برای سیب‌زمینی کاران، گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان به سطح زیر کشت سیب زمینی اختصاص داده شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۱۵۰۰ تن سیب زمینی از این ۱۰ هزار هکتار برداشت شود که ۵۰ درصد از این میزان تولید مصرف داخل استان و مابقی آن برای استان‌های دیگر و در برخی موارد برای صادرات به کشور‌های خارجی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش آن به منزله کمک به تولید کنندگان در سال جاری برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده، گفت: راه‌اندازی سورتینگ در منطقه فریدن با ظرفیت ۵۰ تن در روز، انعقاد قرارداد با فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای تامین محصولات مورد نیاز آن‌ها به صورت بسته‌بندی، هماهنگی به منظور ارسال محصول کشاورزان به نقاط دیگر کشور و آماده‌سازی ظرفیت انبار مناسب در منطقه فریدن به منظور ذخیره‌سازی بخشی از مازاد محصول تولیدی از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: آمادگی سازمان برای خرید حمایتی و تضمینی در صورت کاهش شدید قیمت و صدور مجوز توسط وزیر کشاورزی در دستور کار است و در حال حاضر قیمت به شکلی است که به مرحله تضمینی نرسیده است اگر قرار باشد به مرحله تضمینی برسد ما اقدامات دیگری را در دستور کار داریم.

توکلی ادامه داد: با صنایع تبدیلی وارد مذاکره شدیم که آمادگی برای تبدیل مازاد محصول به محصولات صنایع تبدیلی داشته باشند.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی صادرات، اظهار داشت: راه‌اندازی بارانداز غرب استان یکی از موضوعاتی است که در مورد آن برنامه ریزی شده که در صورت داشتن مازاد محصول اقدام به صادرات می‌شود و در این مورد رایزنی‌هایی هم انجام شده است.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت سیب زمینی سازمان تعاون روستایی قیمت سیب زمینی کشاورزی اصفهان سازمان تعاون روستایی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه