Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:07:07 GMT

نکاتی درباره این روزهای علی لاریجانی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۱۸۵۳

نکاتی درباره این روزهای علی لاریجانی

گروه سیاسی فردا: مشروح یادداشت مهرداد لاهوتی به شرح زیر است:

علی لاریجانی شخصیتی فراجناحی است که در رویکردها و تصمیماتش مصالح ملی مدنظر قرار می دهد. خیلی برای او اهمیت ندارد، کدام جناح سیاسی از کلام یا تصمیم او خوشش می آید یا بدش می آید بلکه ملاک و معیارش این است که آیا این تصمیم یا این کلام می تواند برای منافع ملی کشور مفید باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها شاهد برخی تحلیل ها در سطح رسانه ها هستم که به نوعی نقش علی لاریجانی در عرصه سیاسی کشور با رویکردهای مرحوم هاشمی رفسنجانی شبیه سازی می کنند، حال آنکه معتقدم هر کسی را با توجه به شرایط حاکم در زمان خودش می شود تحلیل کرد، آقای هاشمی رفسنجانی آن رویکردها را در آن زمان داشت و آقای علی لاریجانی نیز امروز نقش خودش را ایفا می کند.

آقای لاریجانی را نمی توانم هاشمی ثانی بگویم چون ربطی بین آنها نمی بینم. آقای علی لاریجانی یک شخصیت منحصر به فرد، دارای فکر، اندیشه و برنامه است. او در همه مسئولیت هایی که تاکنون داشته تنها به منافع ملی اندیشیده است.

اگر بخواهیم آقای لاریجانی را در یکی از دو جناح سیاسی تعریف کنیم، واقعیت قضیه آن است که او را نمی توان در قالب یک جناح تعریف کرد. افرادی همچون آقای لاریجانی دیگر حُب جا و مقام ندارند. شخصیت هایی هستند که به یک مرحله تکامل رسیده اند و الان این نگاه را دارند که کجا کاری روی زمین مانده تا با عشق و علاقه کمک کنند تا انجام شود.

این روزها آقای لاریجانی روی دو موضوع متمرکز است نخست پیگیری عملیاتی شدن تفاهمنامه با چین است البته از اینجا به بعد را خود دستگاه های اجرایی مربوطه باید با همتایان چینی شان مذاکره کنند تا تفاهم نامه در بخش های مختلف به قرارداد تبدیل و سپس برای طی مراحل قانونی در قالب لایحه تقدیم مجلس شود. ثانیا موضوعات مهم کشوری از طرف رهبر انقلاب برای بررسی به آقای لاریجانی ارجاع می شود و او پس از بررسی موضوعات، نتایج را به رهبر معظم انقلاب منتقل می کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: چین دستگاه های اجرایی رسانه رهبر معظم انقلاب علی لاریجانی آقای لاریجانی علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در راه خراسان رضوی

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضایی در گفتگویی با بیان اینکه روزهای پایانی هفته در خراسان رضوی، میزبانی بارش‌های رگباری خواهیم بود، اظهارکرد: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، ادامه داد: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در شبانه روز قوچان با سه و سبزوار با ۳۰ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

رضایی پور اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۲۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۳ تا ۲۵ درجه در نوسان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901704

دیگر خبرها

  • ۲ عکس از چهره غمگین علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • هافبک مس در فرم روزهای انتقال به استقلال
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • با وجود علاقه ناپولی؛ قرارداد جانپیرو گاسپرینی با آتالانتا تمدید می‌شود
  • باران در راه خراسان رضوی
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود