Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در عراق، با بیان اینکه اربعین و امام حسین (ع)، متعلق به جامعه‌ انسانی و بشری و آزادی‌‌خواهان به‌خصوص شیعیان و محبین اهل بیت است، گفت: حاج قاسم به دنبال تروج پیام راهپیمایی اربعین برای مردم جهان بود.

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی نوشت: ایرج مسجدی گفت: سردار سلیمانی واقعاً اعتقاد داشت که باید مکتب و راه امام حسین علیه‌السلام و طریق اهل بیت علیهم‌السلام برای همگان معرفی و شناخته شود که اربعین می‌تواند یکی از مظاهری باشد که این موضوع را به بهترین شکل بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربعین می‌تواند موجب همبستگی ملت‌ها برای همه‌ی دنیا و برای همه‌ی عاشقان آزادی‌خواه، فداکار و خدمتگزار باشد. سردار شهید عزیز ما نقش محوری در کمک به مجموعه‌ها، مؤسسات و دست‌اندرکاران اربعین داشتند. همه‌ی دوستانی که امروز در موضوع اربعین کار می‌کنند، این درس را از شهید سلیمانی یاد گرفتند که باید در خدمت به زوار امام حسین علیه‌السلام هر تلاشی که لازم است، انجام بدهند و نام بزرگ سیدالشهداء را بر صفحه‌ی تاریخ ثبت‌وضبط کنند و این حرکت عظیم را ان‌شاءاللّه تا زمان ظهور امام زمان علیه‌السلام ادامه بدهند.

راهپیمایی اربعین در طول یک دهه گذشته به عنوان بزرگترین آوردگاه و راهپیمایی جهان ذهن‌های آزاد و چشم‌های بینای دنیا را به خود معطوف کرده است. پایگاه اطلاع‌رسانی شهید سلیمانی در گفت‌وگو با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیپلمات ارشد کشورمان به بررسی و ارزیابی کوتاهی از این ماجرا و نقش شهید سلیمانی در احیای این تجمع عظیم بشری پرداخته است. متن این گفت و گوی کوتاه به شرح زیر است.

آقای مسجدی اگر بخواهید سرفصل‌هایی از مهم ترین فعالیت های شهید سلیمانی در عراق را به صورت تیتروار تشریح کنید به چه موضوعاتی اشاره می‌کنید؟

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تمام تلاش و فعالیت‌هایش در جهت ایجاد امنیت در منطقه و همچنین ایجاد رابطه‌ی معنوی، فرهنگی و اجتماعی بین دو ملت بود. الحمدللّه در همین راستا هم توفیقات بزرگی به‌دست آورد. وجود مناسبات‌ و همبستگی‌های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و عتبات مقدسه رابطه‌ی فرهنگی و مذهبی و معنوی‌ای را بین مردم دو ملت ایجادکرده که تجلی آن را در اربعین و خدمات مواکب مردمی به همدیگر و شور و شوق مردم دو کشور در این مراسم می‌بینیم. این‌ها همه و همه حاکی از این است که دو ملت واقعاً با همدیگر پیوند خورده‌اند، همدیگر را دوست دارند، از عمق وجود یاری‌گر هم هستند و در مشکلات در کنار همدیگرند. بخش زیادی از این همبستگی هم مرهون تلاش‌های سردار سلیمانی است که موفق شد بین دو ملت ایران و عراق وحدت و علاقه‌مندی به‌وجود بیاورد.

توجه به مساله محوری فرهنگ چگونه در کنار پیشبرد اهداف نظامی امنیتی در عراق و مبارزه با داعش در اولویت‌های فرماندهی شهید سلیمانی قرار گرفته بود؟

بزرگ‌ترین پیام اربعین مبارزه‌ با ظلم، جهاد و شهادت در راه خدا و دوستی با مردم است. بنابراین، در جهان اسلام باید همگان بدانند که با استکبار و ظالمین در سطوح مختلف باید جهاد و مبارزه کرد و برای احقاق حق مظلومین و دفاع از مکتب اسلام باید فداکاری و ایثار کرد.

مسائل فرهنگی در رأس موضوعات اربعین قرار دارد. سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اهتمام بسیار جدی به مسائل فرهنگی داشتند و جلسات مختلفی در این‌باره می‌گذاشتند و سازمان‌ها و تشکیلاتی برای کار روی مسائل فرهنگی و رسانه و روابط با اجتماع و پیام‌های اجتماعی در فضای مجازی ایجاد کردند. لذا، در دستور کار سردار شهید مسائل فرهنگی همیشه به‌طور جدی مطرح بود.

اثر راهپیمایی اربعین در منطقه غرب آسیا و کشور عراق را چه می دانید؟ آیا این راهپیمایی در جهت ثبات و تشدید امنیت عراق موثر بوده است؟

قطعاً راهپیمایی اربعین با حضور میلیونی انسان‌های علاقه‌مند به اهل بیت خصوصاً سیدالشهداء علیه‌السلام فی‌نفسه امنیت‌زاست. در چنین اجتماع بزرگ جهانی الحمدللّه نه‌تنها هیچ مشکل امنیتی به‌وجود نمی‌آید، بلکه پیامی دارد برای همه‌ی مردم منطقه، حتی دنیا که خود مردم و اربعین سیدالشهداء می‌توانند عامل امنیت، آسایش، آرامش، زیارت، همبستگی و پیام صلح و دوستی و برادری باشند. بنابراین، موقعی که چنین راهپیمایی عظیمی برگزار می‌شود و کوچک‌ترین مشکلی به‌وجود نمی‌آید، این پیام را دارد که امنیت در منطقه می‌تواند به دست مردم و دولت‌های منطقه تأمین شود و هیچ نیازی به نیروهای نظامی خارجی نیست که در این امنیت دخیل باشند.

چرا اربعین فقط مختص یک گروه و یک کشور نیست؟

اربعین و امام حسین علیه‌السلام متعلق به جامعه‌ی انسانی و بشری و آزادی‌‌خواهان به‌خصوص شیعیان و محبین اهل بیت است. سردار سلیمانی تأکید و توجه داشت که همگان از این فیض و از این سفره و خان نعمت اربعین برخوردار شوند و شرایط برای راهپیمایی و زیارت فراهم شود. در سنوات گذشته هم شاهد شرکت میلیون‌ها زائر از ایران به‌خصوص شیعیان آذربایجان، پاکستان، افغانستان، لبنان، کشورهای خلیج فارس و کشورهای دوردست برای مراسم اربعین بودیم و در این حرکت عظیم اجتماعی و مذهبی شرکت کردند.

سردار سلیمانی واقعاً اعتقاد داشت که باید مکتب و راه امام حسین علیه‌السلام و طریق اهل بیت علیهم‌السلام برای همگان معرفی و شناخته شود که اربعین می‌تواند یکی از مظاهری باشد که این موضوع را به بهترین شکل بیان کند. اربعین می‌تواند موجب همبستگی ملت‌ها برای همه‌ی دنیا و برای همه‌ی عاشقان آزادی‌خواه، فداکار و خدمتگزار باشد. سردار شهید عزیز ما نقش محوری در کمک به مجموعه‌ها، مؤسسات و دست‌اندرکاران اربعین داشتند. همه‌ی دوستانی که امروز در موضوع اربعین کار می‌کنند، این درس را از شهید سلیمانی یاد گرفتند که باید در خدمت به زوار امام حسین علیه‌السلام هر تلاشی که لازم است، انجام بدهند و نام بزرگ سیدالشهداء را بر صفحه‌ی تاریخ ثبت‌وضبط کنند و این حرکت عظیم را ان‌شاءاللّه تا زمان ظهور امام زمان علیه‌السلام ادامه بدهند./ میزان 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امام حسین علیه السلام راهپیمایی اربعین اربعین می تواند سردار سلیمانی شهید سلیمانی مسائل فرهنگی سردار شهید برای همه ی حاج قاسم اهل بیت ی دنیا دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک