Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت در آیین معارفه و شروع به کار خود، ضمن قدردانی از کارکنان این سازمان افزود: حوزه فرهنگ، نقش مهمی در کیفیت زندگی شهروندان دارد و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیلات و خدمات عمومی باید فدای فعالیت های زود بازده سیاسی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهر دارالعباده یزد با قدمت تاریخی و پشتوانه علمی، فرهنگی و مذهبی از ظرفیت های فراوانی برخوردار است و زبان هنر بهترین وسیله و ابزار بیان این ظرفیت هاست و انتظار از بخش فرهنگی شهرداری این است که خالصانه و با صمیمیت کار کنید و فعالیت های فرهنگی و هنری ادامه دار باشد.

رییس سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این آیین ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همفکری از تمامی کارکنان این مجموعه در طول مسئولیتش گفت: این سازمان  هنوز باید ۲ عبارت آموزش شهروندی و گردشگری را در اسم خود بگنجاند، زیرا یک سازمان وسیع با بیشترین تاثیر گذاری از جانب شهرداری بر روی افکار عمومی محسوب می شود.

عباس ملازینلی ادامه داد: طبق نظر سنجی های انجام شده توسط شهرداری و سازمان بیشترین مطالبه مردمی گسترش اماکن ورزشی و تفریحی و فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح شهر یزد است.

وی با تبیین چالش های سازمان فرهنگی شهرداری یزد در زمینه محدودیت منابع  افزود: مدیریت سازمان بر سه ضلع بودجه، امکانات و نیروی انسانی استوار است، که قاعده ی آن نیروی انسانی است و به همت همکاران موفقیت های ارزشمندی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سال های اخیر حاصل شده است.

ملازینلی با بیان توسعه زیرساخت های عمرانی ورزشی گفت: از ابتدای سال ۹۸ با توجه به لیستی که برای زیرساخت های عمرانی برای سازمان پیش بینی شده بود، فعالیت های عمرانی و ورزشی متنوعی آغاز شد و سپس مناطق و معاونت های شهرداری نیز به کمک سازمان فرهنگی آمدند.

ملازینلی افزود: از کل بودجه شهرداری نزدیک به ۲.۷ درصد به سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی اختصاص یافته است که از این مقدار ۹ دهم درصد مربوط به حوزه های فرهنگی، هنری و رویدادی است که برای شهری جهانی با این میراث و فرهنگ غنی بسیار اندک است و برای پاسخ به مطالبات مردم فهیم یزد، این فعالیت ها باید افزایش پیدا کند.

در این مراسم حجت الاسلام مجتبی صداقت به عنوان معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد معرفی  و از زحمات عباس ملازینلی رییس سابق این سازمان قدردانی شد

حجت الاسلام صداقت از فعالان فرهنگی استان یزد و دبیر نهمین جشنواره زیر سایه خورشید در یزد و عضو هیات انصار الولایت استان است. 

عباس ملازینلی حدود چهار سال مسوولیت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد را برعهده داشت. 

برچسب‌ها وزارت کشور یزد شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور یزد شهرداری یزد وزارت کشور یزد شهرداری یزد ورزشی شهرداری یزد سازمان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آنها دفن است.

نوروزپور با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌، گفت: امامزادگان در دین باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آنها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آنها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

او ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف در میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

نوروزپور افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

او با بیان اینکه اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه «مقام معظم رهبری فرمودند تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید» گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد