Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@17:28:42 GMT

برق ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک خانگی رایگان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۲۴۷۸

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه تعداد کل قبوض صادر شده برای مشترکین خانگی 22 میلیون قبض بوده است، افزود: با توجه به تعداد کل قبوض صادر شده، تخفیف صد در صدی برای 10 میلیون 600 هزار مشترک یعنی هر مشترک خانگی 2/1 دوره قبض رایگان دریافت کرده است که باتوجه به دوماهه بودن هر دوره بنا براین مشترکینی که مشمول تخفیف صد درصدی شدند 4 ماه پولی برای برق پرداخت نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف در تخفیف صد درصدی برای مناطق عادی مانند تهران 100 کیلووات ساعت و برای منطقه گرمسیری یک مانند بوشهر 400 کیلووات ساعت است گفت: در این مدت ما در مناطقی مانند اهواز، بوشهر و بندرعباس که دارای دمای بالا و رطوبت بسیار زیادی هستند هم مشترکان مشمول تخفیف صددرصدی داشتیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه 85 درصد مشترکین خانگی تا 600 کیلووات ساعت و بخش عمده‌ای از این تعداد در قالب الگوی مصرف، برق مصرف کردند ادامه داد: 25 درصد مشمول تخفیف صد درصدی شدند، 36 درصد از مشترکین کمتر 300 کیلووات ساعت مصرف کردند و فقط افزایش 7 درصدی بهاء برق را پرداخت کردند و 24 درصد هم تا 600 کیلووات ساعت در یک دوره دو ماهه برق مصرف کردند که علاوه بر افزایش 7 درصدی قیمت برق، 16 درصد نیز جریمه پرداخت کردند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: مشترکینی که قبوض نامتعارف دریافت کردند در یک دوره دو ماهه بیش از 600 کیلووات ساعت برق مصرف کردند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر میزان مصرف برق اقلیم هم در محاسبه قبوض برق تاثیر گذار است افزود: بر این اساس در استان‌ها به مناطق عادی و مناطق گرمسیری یک، دو، سه و چهار تقسیم میشوند که البته اکثر استان‌های کشور در مناطق عادی هستند.

رخشانی مهر با بیان اینکه مناطق گرمسیری بر اساس میزان دما و رطوبت هوا تقسیم بندی شدند گفت: الگوی مصرف برای تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت و برای مناطق گرمسیری 400 کیلووات ساعت است.

وی در خصوص نحوه محاسبه قبوض گفت: مشترکینی که در مناطق عادی کمتر از 100 کیلووات ساعت برق مصرف کنند مشمول تخفیف صد در صدی، تا 300 کیلووات ساعت با 7 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته، تا 600 کیلووات ساعت 16 درصد جریمه و از 600 کیلووات ساعت بیشتر هم با اعداد تولید برق تجدید پذیرمحاسبه میشود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه 70 درصد مشترکین خانگی تهران کمتر از 300 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند گفت: تهران یک منطقه عادی است و الگوی مصرف آن در ماه‌های غیر گرم 300 کیلووات ساعت و برای تخفیف صد درصدی 100 کیلووات ساعت است.

منبع: الف

کلیدواژه: 600 کیلووات ساعت 100 کیلووات ساعت 300 کیلووات ساعت تخفیف صد درصدی کیلووات ساعت تخفیف صد مصرف کردند مناطق عادی الگوی مصرف برق مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد

استاندار همدان با بیان اینکه برق استان با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، گفت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلسه‌ شورای مدیریت مصرف برق پیش از ظهر امروز در سالن شهدای استانداری همدان و با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا برگزار شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تبریک روز صنعت برق بر فعالان این عرصه بر اینکه مصرف برق در استان باید انضباط پیدا کند تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند.

وی افزود: رویکرد شعار سال باید سرلوحه امور قرار گیرد به نحوی که جهش تولید محقق شود، یعنی افزایش چند برابری نسبت به گذشته ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه چهار هزار و 300 میلیون کیلووات حجم برق مصرفی استان، با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، افزود: در شرایطی که در موضوع انرژی با محدودیت مواجه هستیم، شعار سال باید با بهره‌وری در تولید محقق شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: باید نقاط هدررفت برق شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان پیگیری شود و در زمانی که مصرف برق واحدهای صنعتی یا خانگی از حد نرمال خارج شد، باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد تا رعایت مصرف با بهره‌وری انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع پاک، دانش‌بنیان و نوآور در همدان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: به پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات احتمالی توجه ویژه شود.

در پایان جلسه از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه مصرف بهینه انرژی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بیش از ۳ هزار مشترک نهاد‌های حمایتی از نعمت گاز بهره‌مند شدند
  • بهره مندی 3 هزار و 741 مشترک نهادهای حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم