Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عبدالله زاده ثانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: کاروان‌سرا‌های مهر و مزینان شهرستان داورزن برای ثبت در فهرست جهانی کاروان‌سرا‌های ایران توسط گروه ارزیابان یونسکو مورد بررسی نهایی قرار گرفتند.

او افزود: طی ماه‌های گذشته با اقدامات مرمتی و پاکسازی تلاش شد الزامات مورد نظر سازمان یونسکو برای ثبت این ۲ کاروان‌سرا در فهرست جهانی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه ارزیابان یونسکو دیدگاه مثبتی در این باره داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن ادامه داد: قبل از اعزام ارزیابان یونسکو ۲ کاروان‌سرا‌های مهر و مزینان این شهرستان مراحل نامزدی و منتخبی در ثبت جهانی یونسکو را گذارنده بودند.

عبدالله زاده ثانی بیان کرد: کاروان‌سرا‌های تاریخی بین راهی روستا‌های مهر و مزینان در مسیر جاده ابریشم و جاده سبزوار به شاهرود قرار دارد.

او تصریح کرد: هفت کاروان‌سرای تاریخی خراسان رضوی شامل کاروان‌سرا‌های مزینان معروف به شاه عباسی در داورزن، مهر در جاده سبزوار به شاهرود، زعفرانیه در سبزوار، فخر داوود در مشهد، عباس‌آباد در تایباد، فخرآباد در بجستان و رباط شرف در سرخس در سفر ارزیابان کمیته میراث جهانی یونسکو به منظور ثبت جهانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت جهانی میراث فرهنگی و گردشگری ارزیابان یونسکو کاروان سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان میقات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،این کاروان از استان‌های تهران و البرز  باهدف شرکت در مراسم یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا و سردار شهید حاج حسین اسکندرلو و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شد .
فردا مراسم یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا علیه السلام در محل یادمان شهدای فکه برگزار خواهد شد .

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران غزه
  • روز ۲۱۰ طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • صهیونیست‌ها راه کاروان‌های بشر دوستانه را مسدود کردند
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • حرکت کاروان میقات
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت