Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@20:34:07 GMT

در مورد خوردن سیب این هشدار را جدی بگیرید!

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۳۰۸۱

در مورد خوردن سیب این هشدار را جدی بگیرید!

اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می یابد، زیرا سیب های تازه مملو از اسید هستند که متابولیسم بدن و معده را تسریع می کند.

به گزارش برنا؛ النا سولوماتینا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای می نویسد که خوردن سیب در مقادیر زیاد چقدر خطرناک است. بنابراین، این میوه می تواند در افرادی با معده ای با اسیدیته بالا ناراحتی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معتقد است که اگر سیب ترش با معده خالی خورده شود، واکنش در بدن افزایش می یابد. دلیل آن این است که سیب های تازه مملو از اسید هستند که  متابولیسم بدن و معده را تسریع می کند.

سولوماتینا می افزاید: "کسانی که دستگاه گوارششان با مشکل مواجه شده است، سیب را باید با احتیاط مصرف کنند و برخی افرادا که اصلاً غذا نمی خورند، یا فقط غذای پخته می خورند نیز نباید به گوارش خود با خوردن سیب اسیب برسانند".

اما به گفته یک متخصص، سیب های شیرین برای دیابتی ها خطرناک هستند، زیرا حاوی ساکارز هستند. با این وجود، این متخصص خاطرنشان کرد که سیب یک محصول کم کالری و سالم است که حاوی ویتامین ها و فیبر زیادی است.

ریما مویسنکو در ادامه معتقد است که، بیش از حد سیب نخورید تا فشار به معده وارد نشود. بهتر است در نیمه اول روز سیب بخورید تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. میزان معمول روزانه خوردن سیب به عنوان میوه تازه در اواخر تابستان - اوایل پاییز ،تا به میزان 300 گرم است.

"در زمستان و بهار، 100 گرم سیب کافی است. در روزها و فصل هایی که سیب تازه وجود دارد، 300 گرم سیب کافی است که می توانید این مقدار سیب را بخورید و سلامتی خود را افزایش دهید".

پیش از این در خبرها امده بود که یک مطالعه که در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی، با شرکت 40 فرد میانسال انجام شد، نشان می دهد که نیمی از  این افزاد روزانه دو عدد سیب می خوردند و نیمی از آنها به مدت دو ماه آب سیب می نوشیدند. بعد از مدتی گروه ها جای خود را عوض کردند. حداکثر کلسترول در میان شرکت کنندگانی که سیب می خوردند (5.89) و آنهایی که هفته ها آب سیب می نوشیدند دارای کلسترول 6.11 بودند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تغذیه روسیه ویتامین زمستان سیب خوردن سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، مدیران رئال مادرید در چند پنجره نقل و انتقالاتی اخیر اقدام به خرید بازیکنان جوان کردند تا بتوانند از آنها در ترکیب تیم‌شان استفاده کنند و نسلی که افتخارات بسیاری را برای آنها به ارمغان آورد آرام آرام کنار بگذارد.

این موضوع به خصوص در خط میانی رئال به شکل قابل توجهی مشاهده می‌شود و بازیکنانی مانند لوکا مودریچ و حتی تونی کروس در این فصل تا حدی از ترکیب اصلی فاصله گرفتند تا هافبک‌های جوان فرصت بیشتری برای بازی و کسب تجربه در دیدارهای بزرگ و مهم داشته باشند.

مدیران و کادر فنی رئال مادرید پیش از این هم تاکید کرده بودند که قصد دارند بازیکنان جوان را در کنار ستاره‌های با تجربه در این تیم قرار دهند تا آنها بتوانند درس‌هایی که باید برای بازی در چنین سطحی بدانند را از آنها یاد بگیرند.

راکیتیچ در گفتگو با با اشاره به روندی که در رئال مادرید آغاز شده است اظهار داشت:«رئال مادرید تصمیم گرفت که تغییر نسلش را به شکلی آهسته‌تر پیش ببرد. مودریچ و کروس هنوز در این باشگاه حضور دارند مدیران آنها به دنبال یافتن گزینه‌های جوان‌تر هستند. این در حالی است که تمامی این تغییرات در بارسلونا با سرعت بسیار زیادی انجام شده است.»

دیگر خبرها

  • کافی است انسان باشد!
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • برای حذف پرسپولیس کافی است پنالتی تمرین کنید!
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید