Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «ریشه‌های رومانتیسم»، در واقع، نسخهٔ ویراستهٔ چندین سخنرانی آیزایا برلین دربارهٔ رمانتیسم است که با ترجمه‌ای ارزنده از عبدالله کوثری و طبعی برازنده از سوی نشر ماهی، در سال ۱۳۸۵، منتشر شده است.

به گزارش برنا، آیزایا برلین که جنبش رومانتیسم را عامل بزرگ‌ترین تحوّلی که تاکنون در زندگی و آگاهی انسان غربی روی داده می‌خواند، در این کتاب با بیانی دقیق و شیوا سرگذشت این جنبش فکری و هنری را از نخستین مراحل شکل‌گیری تا قرن بیستم دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "ریشه های رومانتیسم" اثری است از مجموعه سخنرانی های ایراد شده توسط "آیزایا برلین" که به دلیل استقبال زیاد چندین بار از رسانه ها پخش شد و هم اکنون نسخه ی چاپی آن در دسترس مخاطبان است. از دیدگاه برلین، رمانتیک ها، جنبشی انقلابی، گسترده و بی همتایی را در دیدگاه بشریت نسبت به خود ایجاد می کنند. این مکتب، باورهای سنتی از حقیقت عینی و اعتبار در اخلاقیات را به وسیله نتایج فراگیر و نامعلوم نابود ساخته است. "آیزایا برلین" جایی دیگر درباره ی رمانتیک ها اظهار داشته: جهان از زمان ظهور آن ها دیگر مثل قبل نبوده است و سیاست ها و اخلاقیات ما عمیقا توسط آنان متحول گشته است. بدون شک این ریشه ای ترین، مهیج ترین و به نحوی دهشتناک ترین دگرگونی در چشم انداز بشر در جهان مدرن بوده است.

در "ریشه های رومانتیسم"، "آیزایا برلین" به بررسی تلاش های بیشمار صورت گرفته جهت تعریف رومانتیسم، تقطیر عصاره ی آن و دنبال کردن ردپای توسعه ی آن از نخستین جرقه ها تا ستایش اغراق آمیزش دنبال می کند و بدین صورت نشان می دهد که چطور میراث جاودان آن به چشم اندازهای ما نفوذ کرده است.

طراوت سخن و آگاهی "آیزایا برلین" در ترکیب با فصاحت بی نظیر و خرد او، گستره ی وسیعی از عقاید متفکران بزرگ قرن هجده و نوزده میلادی را در بر می گیرد که از جمله ی آنان می توان به کانت، روسو، بتهوون، بایرون، گوته، شیلر و بلیک اشاره کرد. "آیزایا برلین" اشاره می کند که ایده ها و اخلاقیات این اشخاص و برخی چهره های دیگر، به شکل گیری ناسیونالیسم، دموکراسی و توتالیتاریانیسم، اگزیستانسیالیسم و جایگاه متعالی هنر کمک کرده است. کتاب "ریشه های رومانتیسم"، مجموعه ای ثبت شده از عقاید یکی از تاثیرگذارترین فلاسفه ی قرن است که تجزیه و تحلیل جنبشی که مسیر تاریخ را تغییر داد، امکان پذیر می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه جهان دموکراسی جهان دموکراسی رسانه برنا معرفی کتاب آیزایا برلین رومانتیسم آیزایا برلین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

پس از آمریکا این‌بار پلیس آلمان به سمت محل تجمع معترضان حامی فلسطین در مقابل دفتر صدراعظم حمله برد و ۷۵ نفر را بازداشت کرد و چادرهایشان را از میان برداشت.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزه