Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:51:42 GMT

۱۰ طرح پژوهشی در خراسان شمالی مصوب شد 

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۲۱۲

۱۰ طرح پژوهشی در خراسان شمالی مصوب شد 

عیسی نورالهی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی راه های جذب به فعالیت های تفریحی ورزشی در دوران پسا کرونا در استان، مدل سازی و پیش بینی خطر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان، بررسی اثرات کرونا در ایجاد مشکلات اقتصادی و فقر اجتماعی با هدف فقرزدایی و ارائه راهکارهای توانمندسازی جامعه معلولان، استفاده مجدد و چندباره از آب در فرآیندهای مختلف تولید و بازیافت آب یا تصفیه پساب تولیدی در واحدهای استان، تحلیل وضعیت تقاضای تولیدات داخلی خراسان شمالی در سطح بین‌الملل و تعیین بازارهای صادراتی مناسب با تولیدات استان از جمله اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان  در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن شاخص سرانه درآمد خانوار در استان و بویژه در روستاها، عنوان پژوهشی سنجش عملکرد دستگاه های اجرایی در فقر زدایی از مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی با تاکید بر موسسه‌های توسعه از دیگر اولویت های پژوهشی استان در سال جاری است.

 مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بررسی باقیمانده آنتی بیوتیک در شیرهای خام و پاستوریزه استان و مطالعه مردم نگاری و مردم شناسی استان هم در اولویت پروژه های پژوهشی استان قرار دارد. 

فراخوان اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان

نوراللهی در بخش دیگر سخنان خود از فراخوان برای اجرای اولویت های پژوهشی دستگاه هی اجرایی استان خبر داد و گفت: اولویت های تحقیقاتی کاربردی و نیازهای اساسی پژوهشی برای رفع مشکلات توسعه استان با رعایت سیاست ها و اولویت های پژوهشی و فناوری کشور، تعیین و پس از تایید کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به دستگاه های اجرایی مشمول این قانون ارسال شده است.

 مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: ۵۳ عنوان پژوهشی پیشنهادی از ۱۹ دستگاه‌های اجرایی توسط تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان سازمان و گروه کاری پژوهش ذیل کارگروه بر اساس اولویت ها و نیازهای اساسی استان بررسی و ۱۰ عنوان پژوهشی منتخب برای تایید به کارگروه ارائه شد.

وی اظهار داشت: این سازمان پس از تصویب عنوان طرح پژوهشی منتخب در کارگروه، نسبت به فراخوان عمومی از طریق مکاتبه با کلیه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی و فناوری استان و پرتال سازمان اقدام کرده است و علاقمندان می توانند حداکثر تا پایان ۲۰ مهرماه جاری اولویت های پژوهشی را انتخاب کنند.

 مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: علاقمندان موضوع مورد نظر خود را بر اساس فرم پیشنهاد اولویت پژوهشی انتخاب کرده و نسبت به تهیه و ارائه پیشنهاد طرحنامه پژوهشی که در پرتال سازمان بارگذاری شده است به نشانی پستی nkhresearch@mporg.ir ایمیل کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار داد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

برچسب‌ها بجنورد پژوهش خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد پژوهش خراسان شمالی بجنورد پژوهش خراسان شمالی اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی خراسان شمالی برنامه ریزی اولویت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی

فرمانده انتظامی فاروج از کشف ۴۷ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سرهنگ علیرضا پوربه روز یکشنبه اظهار کرد: گزارشی مبنی بر نصب و استفاده دستگاه های ماینر در یک واحد تولیدی پرورش قارچ در یکی از روستاهای فاروج دریافت شد.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره اطلاعات سپاه و اداره برق پس از شناسایی محل نصب دستگاه های استخراج ارز دیجیتال به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی فاروج ادامه داد: در بازرسی ماموران از این واحد تولیدی تعدادی تونل مشاهده شد که در داخل آن ۴۷ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال فعال بود.

سرهنگ پوربه خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز (نوعی دارایی دیجیتال) است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج آنها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد