Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@12:05:09 GMT

ماجرای داروی ضد ویروسی با ادعای درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۷۰۲

ماجرای داروی ضد ویروسی با ادعای درمان کرونا

وی ادامه داد: فرض کنید که یک مادر باردار می‌خواهد صبر کند تا فلان واکسن خاص وارد شود تا تزریق کند، حال اگر این واکسن در دسترس نباشد یا زمان طولانی برای تهیه آن بگذرد، اگر در این فاصله زمانی این مادر مبتلا شود و خدایی نکرده خودش یا بچه بر اثر ابتلا به کرونا از بین روند، آیا چنین چیزی عاقلانه است؟. توصیه این است که بهترین واکسن، واکسنی است که در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در تمام کشورها هم وجود دارد و می‌خواهند هرچه سریع‌تر افراد را واکسینه کنند. زیرا هرچه زمان بگذرد، ممکن است ابتلا به کرونا ایجاد شود و افراد را تحت تاثیر قرار دهد

جماعتی با بیان اینکه هر واکسنی که در دسترس است، مناسب است، افزود: توصیه شده زنان باردار هم واکسن تزریق کنند. واکسن سینوفارم هم مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و مشکلی هم ندارد و میزان کارایی آن ۷۸ درصد است. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که هر واکسنی که در دسترس است، استفاده شود تا ایمنی بدن علیه کرونا ایجاد شود.

دارویی با ادعای درمان کرونا

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا همچنین درباره داروی ضد ویروسی مولنوپیراویر که اخیرا به عنوان مدعی درمان بیماری کرونا مطرح شده است، گفت: هنوز مواردی که درباره این دارو مطرح می‌شود، در حال مطالعه است. مطالعاتی که انجام شده، نشان داده که اگر بیمار این دارو را تا قبل از ورود به فاز شدید بیماری، مصرف کند، می‌تواند جلوی شدید شدن بیماری را بگیرد و میزان مرگ و میر را کاهش دهد.

وی افزود: اما اینکه به صورت ۱۰۰ درصدی موارد مطرح شده درباره این دارو درست باشد، نیاز به مطالعات بیشتری دارد و در حال مطالعه است. اما در مجموع در یکسری مطالعات نشان داده شده که موثر است و می‌تواند میزان مرگ و میر را به میزان چشمگیری کاهش دهد، اما باز هم نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

/ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: زنان باردار سینوفارم واکسیناسیون زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...