Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@06:02:14 GMT

آمریکا دیگر مواد اتمی به چین نمی‌فروشد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۴۷۸۳

آمریکا دیگر مواد اتمی به چین نمی‌فروشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، نهاد قانون‌گذار در حوزه انرژی اتمی آمریکا ارسال مواد رادیواکتیو و ایزوتوپ هیدروژن مورد استفاده در راکتورهای بزرگترین شرکت اتمی دولتی چین (CGN) را متوقف کرد.

خبرگزاری «رویترز» شامگاه سه‌شنبه در این‌باره گزارش داد: «کمیسیون تنظیم مقررات اتمی در فرمان مورخ ۲۷ سپتامبر اعلام کرد که کاخ سفید تشخیص داده است که این توقف برای پیشبرد منافع امنیت ملی ایالات متحده و تقویت دفاع و امنیت مشترک آمریکا مطابق با قانون انرژی اتمی ۱۹۵۴، امری ضروری است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعلیق صادرات شامل مواد رادیواکتیو و دوتریوم به شرکت سی‌جی‌اِن، شرکت‌های تابعه یا نهادهای مرتبط است. دوتریوم یک ایزوتوپ غیر رادیواکتیو از عنصر هیدروژن است که در راکتورهای شکافت آب سنگین در نیروگاه‌های هسته‌ای استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش، این قانون جدید آمریکا کنترل‌های اعمال شده توسط دولت پیشین این کشور به ریاست «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۸ بر ارسال فناوری اتمی صلح‌آمیز به چین را برای جلوگیری از استفاده از آن برای اهداف نظامی یا دیگر اهداف غیرمجاز، تشدید می‌کند.

شرکت سی‌جی‌اِن در آگوست ۲۰۱۹ به دلیل تلاش برای دستیابی به فناوری و مواد پیشرفته از آمریکا در لیست سیاه این کشور قرار گرفته بود.

پنتاگون سال گذشته در گزارشی به کنگره برآورد کرد که چین می‌تواند تعداد کلاهک‌های اتمی خود را در دهه آینده از ذخایر کنونی حدود ۲۰۰ عدد، به دو برابر برساند.

پیش از این «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با طرح این ادعا که چین به گسترش زرادخانه اتمی خود بدون هیچگونه محدودیتی ادامه می‌دهد،‌ خواستار پیوستن پکن به مذاکرات خلع سلاح اتمی شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات دبیرکل ناتو گفت، توافقات اشتراک اتمی بین کشورهای عضو این پیمان، ناقض معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1113822 برچسب‌ها آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که در بحبوحه افزایش تهدیدهای امنیتی از طرف کره شمالی، فرماندهی عملیات سایبری کره جنوبی در رزمایش سایبری چندملیتی به رهبری آمریکا شرکت خواهد کرد.

۹ پرسنل نظامی کره جنوبی در رزمایش برخطِ «پرچم سایبری» که از ۵ تا ۱۱ ماه مه در ایالت ویرجینیا آمریکا برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. این رزمایش برای بهبود مهارت های همکاری چند ملیتی در مقابله با تهدیدات سایبری و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد حملات سایبری دشمن طراحی شده است.

فرماندهی سایبری آمریکا از سال ۲۰۱۱ به منظور بهبود آمادگی واشنگتن، متحدانش و کشورهای شریک برای مقابله با تهدیدات امنیتی برخط این رزمایش را هر ساله انجام می دهد.

این سومین بار است که کره جنوبی در این رزمایش شرکت می کند و این کشور برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به آن ملحق می شود.

در رزمایش امسال درمجموع ۱۸ کشور از جمله کشورهای عضو ائتلاف اطلاعاتی «پنج چشم» متشکل متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند شرکت می‌کنند.

کد خبر 6097349

دیگر خبرها

  • قدم زدن گروسی کنار پل خواجو+ فیلم
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند