Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر به عنوان یک رکن مهم توسعه اقتصاد شهری به شمار می‌آید.

عباس ثابتی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر نقش چهره و زیبایی‌های بصری شهر در توسعه اقتصاد پایدار ملی و رونق اقتصاد شهری، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای درآمدی سیستم‌های مدیریت شهری در قرن بیست و یکم، بهره‌برداری از ظرفیت جاذبه‌های طبیعی شهر و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های مرتبط با آنها به جهت توسعه اقتصاد گردشگری و به تبع آن اقتصاد شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز اغلب شهرهای بزرگ و قدرتمند اقتصادی در دنیا از ظرفیت گردشگری و توریسم نهایت استفاده را کرده اند و به همین جهت شاهد رشد روز افزون نظام اقتصاد شهری در این شهرها و به تبع آن رشد شاخص‌های توسعه یافتگی کشورهای مختلف هستیم.

این کارشناس جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در خدمت اقتصاد شهر و نظام اقتصادی ملی است، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر به عنوان یک رکن مهم توسعه اقتصاد شهری به شمار می‌آید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه شهر در مسیر رشد و بالندگی نظام اقتصادی آن یک مسیر پایدار و مهم مالی - اقتصادی است که تنها شهرهای توسعه یافته جهان از آن عبور می‌کنند.

ثابتی راد اضافه کرد: بانک جهانی به عنوان یک مرجع معتبر مالی-اقتصادی در زمینه بررسی روند رشد نظام‌های مختلف اقتصادی در جدیدترین گزارش خود، شهرهایی را به عنوان شهرهای پویا و توسعه یافته در زمینه توسعه اقتصاد شهری معرفی کرده که توانسته اند حداکثر ظرفیت و توان بالقوه شهر را در مسیر بهبود زیرساخت‌های عملیاتی محورهای گردشگری شهر به کار بگیرند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس شهرهای ایران نیاز به تیم اقتصادی کراسینگ محور دارد و گیر افتادن عملیات‌های مختلف مالی شهر در چارچوب بروکراسی‌های فعلی سیستم مدیریت شهری نمی‌تواند بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های اقتصاد گردشگری در مسیر توسعه اقتصاد شهر را محقق کنند.

این کارشناس جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در پایان یادآور شد: تعریف پروژه‌های تحولی و تحول در نگاه به سیستم اقتصادی هدایت کننده عملیات‌های مختلف در شهر، راه‌حل اساسی توسعه روابط دوسویه پایدار میان اقتصاد گردشگری و اقتصاد شهری است.

کد خبر 526956

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد شهری اقتصاد شهری اصفهان اقتصاد شهری و کرونا گردشگری جاذبه های گردشگری توسعه شهری توسعه شهر برنامه ریزی توسعه شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توسعه اقتصاد شهری توسعه اقتصاد شهر اقتصاد گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

حجت الاسلام رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است