Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@09:57:26 GMT

مالی، سفیر فرانسه را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۵۰۷۸

مالی، سفیر فرانسه را احضار کرد

در اعتراض به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، دولت مالی سفیر این کشور را احضار کرد.

 به نقل از الجزیره، وزارت خارجه مالی اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد نهادهای حکومتی این کشور را "غیر دوستانه" خواند.

روز سه شنبه، وزارت امور خارجه مالی سفیر فرانسه در این کشور را احضار کرد تا وی را از اعتراض خود به اظهارات ماکرون مطلع کند که طی آن از دولت مالی انتقاد کرده و گفته بود که "دولت این کشور در نتیجه دو کودتا " روی کار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالله دیوب، وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی مالی، به سفیر فرانسه مراتب نارضایتی مالی و اعتراض شدید خود را نسبت به این اظهارات که به احتمال زیاد به توسعه روابط دوستانه بین دو کشور آسیب می‌زند، اعلام کرد.

وی از مقامات فرانسوی خواست تا خویشتندار باشند و خواستار رویکردی سازنده مبتنی بر احترام متقابل، با هدف تمرکز بر مسائل اساسی به ویژه مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل شد.

دیوب آمادگی مالی را برای ایجاد روابط صادقانه و همکاری با شرکا، در عین احترام به اصل عدم مداخله مطابق با خواسته های مشروع مردم مالی، اعلام کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه