Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی اجرا و پیاده سازی« پیوست عدالت» برای تمام سیاستگذاری‌های اقتصادی این وزارتخانه اعم از بخشنامه ها، مصوبات، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی تکلیف شد. خبرگزاری میزان - طبق اعلام شبکه اخبار اقتصادی ودارایی ایران (شادا)، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی به معاونان و رؤسای دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد، اجرا و پیاده سازی «پیوست عدالت» برای تمام سیاستگذاری‌های اقتصادی این وزارتخانه اعم از بخشنامه ها، مصوبات، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی تکلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سید احسان خاندوزی در این ابلاغیه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به اعضای دولت سیزدهم مبنی بر لزوم تدوین "پیوست عدالت " برای تمام بخشنامه ها، مصوبات، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها تأکید کرد: رعایت اصول و مبانی عدالت در فرآیند تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و اجرا به عنوان یکی از ارکان اساسی شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی باید منجر به حاکمیت گفتمان عدالت گردد.   در بخش دیگری از ابلاغیه وزیر اقتصاد خطاب به معاونان وزیر و رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی آمده است: شایسته است با توجه به اسناد بالادستی ابلاغی و همچنین اصول حاکم بر الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت و توجه به الزامات گفتمان عدالت و پیشرفت و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نسبت به اجرای محور‌های زیر اقدام شود:   احصاء و سطح بندی ابر پروژه‌های آن سازمان، معاونت، شرکت و مرکز و یا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اجرایی که تأثیر مستقیم بر عدالت اقتصادی دارند.   تدوین دستورالعمل‌های لازم و نظارت مؤثر به منظور تحقق برنامه‌های ابلاغی در این حوزه و سنجش اثربخشی اقدامات در بازه‌های زمانی تعریف شده.   طراحی ساز و کار تعاملی برای ایجاد ارتباط مؤثر با بخش‌های مختلف اعم از دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه.   تدوین برنامه‌های قابل ارزیابی و دارای ابعاد توأمان کیفی و کمی با تمرکز بر کاهش هرچه بیشتر فساد، محرومیت و فقر و شکاف طبقاتی در چارچوب وظایف و مأموریت‌های محوله.   همچین وزیر اقتصاد در بند پایانی ابلاغیه خود خواستار ارائه گزارش بند نخستین ابلاغیه تا پایان مهرماه و نیز گزارش متناوب نوبه‌ای اقدامات در این خصوص به طور ماهانه به حوزه وزارتی شد.   بیشتر بخوانید: رشد ۱۰۰ درصدی ترخیص کالا در شهریور ۱۴۰۰   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد خاندوزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت اقتصاد خاندوزی پیوست عدالت بخشنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید