Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، اگر چه سالیانی است که جنگ پایان یافته است اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده اند که نشان زیبای «جهاد» بر آن نقش بسته است.

گروه‌های جهادی، رزمندگان جبهه مبارزه با فقر و محرومیت هستند که برای خدمت به مردم در محروم‌ترین مناطق کشور تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گروه ها، از همه طبقه و اقشار مردمی در آن گرد هم آمدند و هدفشان جهاد و مجاهدت است تا شاید گرهی از مشکلات محرومین باز کنند.

گروه های جهادی با سازندگی در ابعاد مختلف، روح و جان خویش را هم می سازند و بدون هیچ چشمداشتی همواره در کنار اقشار مختلف مردم هستند.

مجاهدانی از جنس صبر و پایداری

گروه جهادی جواد الائمه (ع) شهرستان ممسنی یکی از این گروه ها است؛ مسؤول این گروه که مدیر حوزه علمیه ممسنی است، در رابطه با تشکیل این گروه گفت: از سال ۱۳۸۹با سه نفر عضو، یک گروه تبلیغی با رویکرد جهادی را تشکیل دادیم و تا زمانی که خارج از شهرستان بودم کار این گروه، تبلیغی، فرهنگی و تربیتی بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی گودرزی ادامه داد: از مرداد سال ۱۳۹۸ که به شهرستان بازگشتم در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب، در کنار کار تبلیغی_فرهنگی گروه، کار جهادی را هم شروع کردیم و الان به صورت تقریبی ۲۰۰ عضو داریم که ۹۹ درصد طلبه و بین سن ۱۴ تا ۷۰ سال هستند.

وی درباره انتخاب نام این گروه جهادی که الحق خدمات خوبی را ارائه می‌کنند، گفت: 11 سال پیش وقتی که در قم ساکن بودم و تصمیم بر تشکیل این گروه گرفتیم، به پیشنهاد یکی از دوستان و با توجه به اینکه گروه های جهادی با نام ائمه اندک هستند، نام مبارک حضرت جواد الائمه (ع) را انتخاب کردیم.

در شرایطی که کرونا در کشور و سراسر جهان جولان می دهد و بعضی حتی از اسم این ویروس وحشت دارند چه برسد به ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی و همچنان مردم همدیگر را به ماندن در خانه توصیه می‌کنند، گروه جهادی حوزه علمیه امام صادق ع شهرستان ممسنی در این دوران سخت، کاری خداپسندانه انجام می دهند.

جهاد در هر شرایطی ادامه دارد

 یکی از اقدامات بزرگ و شایسته گروه جهادی جواد الائمه،  تغسیل و تدفین اموات کرونایی شهرستان است که مسؤول این گروه راجع به آن گفت: از ورود کرونا در زمینه گندزدایی و تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت داریم که تاکنون به کمک ۱۵ خواهر و ۳۵ برادر از گروهمان، ۳۲۰ نفر از اموات کرونایی را تغسیل و تدفین کردیم.

نکته جالب کار این گروه جهادی در خصوص تغسیل و تدفین اموات کرونایی این است، که مسؤول گروه همراه با همسر و دخترش با توکل بر خدا به این امر پرداخته است و جالبتر این است که با لطف و عنایت الهی تاکنون حتی  یک نفر از این تیم به کرونا مبتلا نشده اند و امیدواریم که همیشه سلامت و سرزنده باشند.

گودرزی گفت: فعالیت های گروه جهادی جواد الائمه حوزه علمیه برادران حضرت امام صادق ممسنی، در زمینه خدمات رسانی به محرومان، ساخت و تعمیرات خانه ها است که در این رابطه اردوهایی برگزار کردیم و در زلزله چند مدت قبل شهرستان سی سخت همراه با هم‌گروهی‌های خدوم، سه دوره به این شهر رفتیم و در کنار مردم عزیز این شهرستان بودیم و در ساخت 2 خانه کمک کردیم.

وی ادامه داد: از جمله خدمت های جهادی این گروه، ساخت دو خانه در منطقه ماهور ممسنی برای بی خانمان، ساخت یک غسال‌خانه، تهیه اقلام غذایی و مهمترین آن تغسیل و تدفین اموات کرونایی بوده و هدف ما در بحث فرهنگی_تربیتی، تبیین و تشریح مباحث دینی، تربیت نسل های جوان و مومن انقلابی، احیا سنت های اسلامی و... بوده و هست.

حجه الاسلام گودرزی در رابطه با گروه های جهادی بیان کرد: مهم‌ترین مسئله یک گروه جهادی تجهیزات است و باید هر کسی در آن گروه وظیفه خود را شناخته و به درستی به آن عمل کند و گروه برای خود اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی را دارا باشد که نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند همچنین باید از تجربیات بقیه گروه های جهادی استفاده و به اندازه توان خود کار کنند زیرا کیفیت مهمتر از کمیت است.

انتهای پیام/س/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: اموات کرونایی تغسیل و تدفین تغسیل و تدفین اموات کرونایی گروه های جهادی جواد الائمه گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار ممبی گفت: این گروه جهادی ۲۰ نفره با کمک اهالی بخش در قالب دو گروه  به ساخت این مسجد اقدام کردند.
عبدالصالح داستان افزود: این مسجد در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع برای رفاه حال اهالی و استفاده گردشگران و مسافران در این منطقه احداث شد.
وی گفت: برای ساخت این مسجد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
خوبپور فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش ممبی افزود: همه هزینه‌های ساخت مسجد از طریق کمک‌های مردمی و اعضای شرکت کننده در این اردوی جهادی تهیه شد.
فرمانده حوزه بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج هدف اصلی این گروه را محرومیت زدایی از روستا‌ها و توسعه مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد.
رستمی افزود: روستای دره بید از توابع بخش ممبی شهرستان بهمئی است .

دیگر خبرها

  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی