Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان گفت: کشورهای آسیای مرکزی و چین از طریق ایران به عراق، سوریه و دریای مدیترانه و اروپا راه پیدا می‌کنند آن‌هم راهی بسیار نزدیک، سودآور و کم‌هزینه.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان، با اشاره به دیدار رئیس جمهور کشورمان با روسای کشورهای آسیای میانه در حاشیه اجلاسیه سازمان همکاری شانگهای و ضرورت برقراری ارتباط با این کشورها گفت: پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، یک فرصت بزرگ تاریخی برای ایران و دیگر اعضای این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پنس: خروج از افغانستان بزرگ‌ترین شکست آمریکا در چهل سال اخیر است

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی بزرگی دارد، افزود: ایران در جایگاه فوق‌العاده استراتژیکی در این بخش از جهان قرار گرفته که قادر است پل ارتباطی بین شرق و غرب و همچنین جنوب به شمال باشد.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان گفت: کشورهای آسیای مرکزی و چین از طریق ایران به عراق، سوریه و دریای مدیترانه و اروپا راه پیدا می‌کنند آنهم راهی بسیار نزدیک، سودآور و کم هزینه که از نظر ترانزیتی برای آنها بسیار پرفایده است. 

ظهره‌وند با اشاره به اینکه هند و چین از طریق ایران می‌توانند کالاهای خود را به روسیه و اروپا برسانند و این تحولی اساسی در سطح روابط منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد، افزود: دیدار رئیس جمهور با روسای کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز از نظر افزایش ظرفیت‌های فی ما بین ایران، ارمنستان، گرجستان، روسیه و نیز کشورهایی که در مسیر استراتژیک چین یا (یک جاده_یک کمربند) قرار دارند، بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: ایران جایگاه، نقش و تجربه موثری را در مبارزه با جریان تکفیری داعش در غرب آسیا دارد که می‌توانست تهدیدی کلی برای ژئوپلتیک منطقه باشد، این تجربه عاملی است که ایران را به‌عنوان یک شریک مطمئن، مورد توجه همسایگان قرار داده است. 

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ابوالفضل ظهره وند رئیس جمهور آسیای میانه داعش سازمان همکاری شانگهای دریای مدیترانه افغانستان کشورهای آسیای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)

آیا شادی قابل اندازه گیری است؟ برخی از رویکردهایی که سعی در پاسخ به این سؤال دارند، بین دو مؤلفه متفاوت شادی تمایز قائل می‌شوند: بخش تجربه روزانه، و ارزیابی کلی‌تر زندگی است که شامل نحوه تفکر مردم در مورد زندگی خود به عنوان یک کل می‌شود.

به گزارش روزیاتو، گزارش شادی جهانی که اولین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد با بررسی داده های نظرسنجی گالوپ که از پاسخ دهندگان تقریباً در هر کشوری می خواهد زندگی خود را در مقیاس ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند، به طور جدی در تعیین کمیت شادی دست به کار شده است.

از این نظر، آنها یک «امتیاز شادی» از ۱۰ را برای مقایسه میزان شادی یا غمگینی کشورها به دست می‌آورند. اینفوگرافی زیر نشان می دهد که کدام کشورها در سال‌های اخیر غمگین‌ تر شده‌اند.

کدام کشورها از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده اند؟

افغانستان غمگین ترین کشور جهان در حال حاضر است و مردم این کشور نسبت به بیش از یک دهه قبل، ۶۰ درصد ناراضی‌تر هستند، که نشان می‌دهد زندگی در این کشور از سال ۲۰۱۰ تا چه اندازه بدتر شده است.

در سال ۲۰۲۱، پس از نزدیک به دو دهه اشغال افغانستان توسط آمریکا، طالبان رسماً در افغانستان به قدرت بازگشتند. این گروه، زندگی را برای مردم سخت‌تر کرده است، به‌ویژه برای زنانی که از ادامه تحصیل، مسافرت و کار محروم هستند.

در مقیاس وسیع‌تر، اقتصاد افغانستان پس از طالبان متحمل تأثیرات مختلف شده است: بیکاری گسترده، کاهش درآمد، سوءتغذیه و سیستم بهداشتی در حال فروپاشی.

در مجموع ۹ کشور در مقیاس ۰ تا ۱۰ امتیاز شادی خود، یک امتیاز کامل یا بیشتر از دست داده اند.

قابل توجه است که بسیاری از آنها سالها شاهد تحولات اجتماعی و اقتصادی بوده اند. به عنوان مثال، لبنان از سال ۲۰۱۹ با چندین دهه فساد و بحران نقدینگی شدید دست و پنجه نرم می کند که منجر به فروپاشی سیستم بانکی شده و سطح فقر را به شدت افزایش داده است.

در اردن، رشد بی‌سابقه جمعیت – ناشی از خروج پناهندگان از عراق و سوریه – نرخ بیکاری را تشدید کرده است. تغییر تا حدودی ناگهانی در سطح زمامدارن نیز نگرانی هایی را در مورد ثبات سیاسی در این کشور ایجاد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی