Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:51:02 GMT

یک مرد معلول ذهنی در آمریکا اعدام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۶۹۶۵

یک مرد معلول ذهنی در آمریکا اعدام شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، یک مرد اهل ایالت میزوری (از ایالت های غرب میانه) با معلولیت ذهنی دیروز سه شنبه به اتهام قتل سه نفر در جریان سرقت از یک فروشگاه مواد غذایی در سال ۱۹۹۴ اعدام شد.

پیش از اعدام این مرد که «ارنست لی جانسون» نام داشت، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان، قانونگذاران و فعالان حقوق بشر خواستار توقف اعدام وی شده و خواسته بودند به دلیل ضریب هوشی پایین او که نشان دهنده ظرفیت فکری یک کودک معلول است، اعدام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرد که براساس سوابق پزشکی موجود گفته می شود با "سندرم الکل" (نوعی بیماری که جنین در نتیجه مصرف الکل توسط مادر در دوران بارداری به آن مبتلا می شود) متولد شده و پس از برداشتن تومور خوش خیم در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۲۰ درصد از بافت مغز خود را از دست داده بود، از سوی فعالان حقوق بشر مستوجب اعدام نبود.

اما «مایک پارسون» فرماندار ایالت میزوری از درخواست ها برای عفو وی خودداری کرد و در نهایت جانسون دیروز سه شنبه در زندان ایالتی با تزریق مرگبار اعدام شد.

اعدام جانسون در آمریکا در حالی صورت می گیرد که برخلاف ادعاهای حقوق بشری واشنگتن، ایالات متحده یکی از چهار کشور پیشرفته غربی و دموکراتیک است  که مجازات اعدام در آن به طور منظم اجرا می شود.

برچسب‌ها پاپ فرانسیس ایالات متحده آمریکا حقوق بشر آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاپ فرانسیس ایالات متحده آمریکا حقوق بشر آمریکایی پاپ فرانسیس ایالات متحده آمریکا حقوق بشر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم

بر اثر گردباد‌های قدرتمندی که در ایالت‌های نبراسکا، آیووا و تگزاس آمریکا به وقوع پیوست، شش نفر مصدوم شدند. در مجموع، روز جمعه حدود ۸۰ گزارش از گردباد در حداقل پنج ایالت آمریکا به ثبت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات