Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان، در یادداشتی با عنوان ابوصلت هروی شیعه معتدل امام رضا (ع)  به معرفی یکی از شیعیان مطرح امام هشتم پرداخته است. وی در این مطلب، روایتی را به این شرح نقل کرده است :
« ابوصلت یک شیعه معتدل بود و از این که کسانی مطالبی از اهل بیت شایع کنند که آنان مردم را «برده» خویش می انگارند،‌ ناراحت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکبار در این باره به امام رضا (ع) عرض کرد مردم از شما نقل می کنند که مدعی آن هستید آنان بردگان شما هستند.
حضرت فرمود: خداوند خالق آسمان زمین و عالم به غیب و شهادت است. تو شاهدی که من هیچ گاه چنین چیزی نگفته ام و از پدرانم چنین چیزی نشنیده‌ام. تو از ستمی که در حق ما در میان این امت می شود آگاه هستی. اگر مردم برده ما هستند ما از چه کسی آنان را خریده‌ایم. ابو صلت گفت: این پسر رسول خدا راست می گویید.
آنگاه امام فرمودند: ای عبدالسلام! آیا تو منکر ولایتی هستید که خداوند برای ما قرار داده است چنان که مخالفان انکار می کنند؟ گفتم: به خدا پناه می برم. من به ولایت شما اعتراف دارم. (عیون اخبار الرضا: ج 2، ص 183 ـ 184). »

جعفریان نکاتی را درباره این روایت متذکر شده است :

• نخست شایعاتی که برای خراب کردن وجهه امامان میان مردم شایع می کردند.

• دوم بخشی از این شایعات رواج عقاید خرافی و غلو گونه بوده است.

• سوم آن که امام رضا علیه السلام از ستمی که علیه آنان توسط مخالفان روا می شود یاد کرده اند.

• چهارم آن که امام روی اصل ولایت تاکید دارند.

• پنجم آن که ابوصلت به عنوان یک شیعه معتدل عمیقا به ولایت امامان اعتراف دارد.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

/6262

کد خبر 1561455

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امام رضا ع شیعه تاریخ اسلام رسول جعفریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود

                                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، اظهار داشت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر افزود: معلمان و کارگران ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه های امروز با دعوت از نخبگان جامعه برای تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان، بیان کرد: در استان قبل از اینکه مشکل کار و اشتغال داشته باشیم، مشکل فرهنگ کار وجود دارد، نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه توجه ویژه به کارگران شرکتی لازم است، عنوان کرد: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به برگزاری جشن شکرگذاری برداشت گندم در استان، یادآور شد: کشاورزان برای استقلال جامعه و نان مردم تلاش می‌کنند، این عزیزان مطالباتی دارند که مسئولان بایستی پیگیر مسائل این قشر باشند، قشر شریف و متدین کشاورز، یکی از اصناف تأثیرگذار در جهت تولید، استقلال و خودکفایی جامعه هستند.

دیگر خبرها

  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم