Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

بانوان در انتظار باز شدن دوزاه های مکاتب و دانشگاها

دانش آموزان بخش اناث در مکاتب و دانشگاه ها افغانستان از حق تحصیل هنوز هم محروم اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها میرساند وضعیت نا مطلوب فعلی در روند آموزش برای دانش آموزان دردناک است.دختران هنوز از تحصیل بازمانده اند و راهکاری برای این جاماندگیِ دانش آموزان از سوی طالبان بیان نشده است. تمام دانش آموزان از حکومت فعلی میخواهند که هر چه زودتر زمینه تحصیل را برای تمام دانش آموزان فراهم سازند.

سقوط کارخانه جات و رکود اقتصاد

‏گزارش‌ها میرساند که مشکل شدن حواله پول، محدودیت‌ مرزی و منزوی شدن بین‌المللی افغانستان باعث شده معاش کارمندان پرداخت نشود، کارخانه‌‌ها از کار بیفتند و کشیدن پول از بانک‌ محدود شود. سخنگوی طالبان هم گفته است که مشکل کشیدن پول از بانک تا ماه آینده حل می شود. ناتوانی شرکتهای مخابراتی در پرداخت بدهی‌‌شان هم ممکن است باعث قطع رابطه افغانستان با جهان بیرون شود. این در حالیست که قطع برق به دلیل نپرداختن بدهی زیاد نیز در این کشور گزارش شده بود.
بانک مرکزی افغانستان (د افغانستان بانک) به دنبال تسهیل طیاره هایی برای انتقال پول بین المللی است که به بازرگانان اجازه می دهد پول خود را از خارج منتقل کنند این برنامه به منظور گره گشایی بانک های تجاری با استفاده از روش انتقال تلگرافی خوانده میشود. با این حال آگاهان میگویند که این امر درصورت رسمیت حکومت طالبان اتفاق خواهد افتاد با روی کار آمدن طالبان، وزارت خزانه داری آمریکا، دارایی های ۹/۵ میلیارد دالری بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرد. مردم در حال حاضر فقط می توانند ۲۰ هزار افغانی یا ۲۰۰ دالر در هفته برداشت کنند.

سازمان ملل در تلاش اقدام عملی نجات جان افغانها

کمشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از وضعیت مردم در افغانستان نگران است این سازمان گفته است که باید هرچه زودتر اقدام عملی برای کمک به مردم روی دست گرفته شود وی افزوده است که کشورهای همسایه به خصوص ایران از میزبانی چند دهه پیش تا به حال ظرفیتش به اتمام رسیده و باید سازمان ملل در این مورد به صورت قطعی تصمیم بگیرد این درحالیست که ششمین محموله کمک های بشر دوستانه کشور ایران روز گذشته وارد کابل شده است.

طالبان در دایکندی 13 نفر را تیر باران کرده اند

تحقیقات سازمان عفو بین الملل نشان میدهد که طالبان در دایکندی 13نفر را به شمول یک دختر 17 ساله تیر باران کرده اند طبق گزارش های این سازمان 12تن این افراد کشته شده عضو ریاست امنیت ملی سابق این کشور بوده و دو تن دیگر آن ملکی گزارش شده اند. این در حالیست که گزارش ها از کوچ ایجباری در این ولایت نیز گزارش شده بود. (طالبان در اینباره هنوز واکنشی نشان نداده است)

افغانستان محور گفتگوی روسیه و تاجیکستان

کرملین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و امامعلی رحمان همتای تاجیکی او در یک تماس تلفنی در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند در بیانیه ی اعلام شده از سوی کرملین سران کشورها، آخرین تحولات از وضعیت افغانستان را مورد بحث قرار دادند و توافق کردند که همکاری در مورد افغانستان را ادامه دهند! این در حالیست که تنش ها بین کشور تاجکستان و طالبان بر سر مداخلات بالازده و روسیه از هر دو جانب خواسته بود تا این موضوع را با آرامش کامل کل کنند

وعده ای که تحقق نیافت

‏سعید خوستی، رییس مطبوعات وزارت داخله طالبان در یک نشست خبری، خطاب به دولت پیشین گفت: طالبان به زنان کار می‌دهند ولی در مقابل از آنان هیچ‌گونه رشوت نمی‌خواهند این در حالی است که به رغم وعده‌های مکرر، به جز جاهایی که طالبان به حضور زنان نیاز دارند در ادارات دیگر به آنها اجازه کار داده نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان دانش آموزان گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود