Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:31:12 GMT

۸۵ درصد میگوی تولیدی شهرستان گمیشان صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۲۵۷

۸۵ درصد میگوی تولیدی شهرستان گمیشان صادر می‌شود

به گزارش ایرنا، هادی حق شناس روز چهارشنبه در گفت و گو با فعالان دامپزشکی استان افزود:  یکی از تلاش های ارزشمند حوزه دامپزشکی استان کنترل بیماری لکه سفید در سایت پرورش میگو گمیشان بود چرا این سایت در حال ارتقا از چهار هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار است  که برای استان موضوع پراهمیت است.

به گفته وی تاکنون ۷۵۰ تن میگو از مزارع پرورش این محصول در گمیشان برداشت و برای بسته بندی به واحدهای فرآوری استان منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، پرورش میگو از دهه ۷۰ در ده‌ها هزار هکتار اراضی شور، کم بازده و غیرقابل کشت مناطق ساحلی و مرزی شمال گلستان آغاز شد و به ۲ هزار و ۵۸۵ تن تولید میگو با اشتغال‌زایی هزار و ۴۰۵ نفر در سال ۹۷ رسید ولی در سال ۹۸ به خاطر وجود بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو در کشور و از جمله این استان، برداشت این محصول کاهش چشمگیر به خود گرفته و با اقدام کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی، امسال این بیماری از مزارع پرورشی منطقه پاک شده است. 

گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شده است و به گفته کارشناسان، میگوی تکثیری در مجتمع گمیشان از نوع وانامی است که این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.

حق شناس یادآور شد: گلستان در سال گذشته رتبه اول تولید مرغ کشور را از آن خود کرد و این ماحصل تلاش های عرصه دامپزشکی است و البته باید در زمینه امکانات و تجهیزات توجه ویژه ای به استان شود.

با تلاش های دامپزشکی استان هیچ گونه بیماری واگیر داری در استان گلستان وجود ندارد و با توجه به جامعه هدف اقدامات صورت گرفته شایسته قدردانی است.

به گفته استاندار گلستان صنعتی شدن زندگی ها نیاز به دامپزشکی را افزایش داده و در عین حال بیماری های مشترک انسان و حیوان سختی کار دامپزشکی را بیش از پیش کرده است.

غلامرضا محرابی مدیرکل دامپزشکی استان هم  یادآور شد: در زمان حاضر ۱۶ شرکت پخش واکسن در گلستان داریم و بیش از یک میلیارد دُز واکسن در سال به دام ها و طیور استان تزریق می شود تا سلامت غذایی مردم استان و کشور تامین شود.

برچسب‌ها استان گلستان میگو سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان میگو سازمان شیلات ایران استان گلستان میگو سازمان شیلات ایران دامپزشکی استان پرورش میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و کارگاهها در گنبدکاووس گفت: مدت رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان از ۸۸ به ۱۶ روز کاهش یافته است و استان ما دراین حوزه رتبه سوم و در صدور آرای این بخش هم رتبه نخست کشور را دارد.

حسینعلی خواجه‌مظفری همچنین افزود : در یک سال گذشته ۸۱۵ کارگر به سبب حوادث ناشی از کار در کشور جان باختند که از این تعداد ۱۳ نفر از کارگران استان بودند.

او ادامه داد : در یکسال اخیر هفت هزار و ۵۸۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی گلستان توسط بازرسان این اداره کل و ادارات تابعه آن در شهرستان‌های این استان انجام شد که ۲ هزار و ۸۰۴ مورد آن از کارگاه‌های پرخطر بوده است.

او گفت : خوشبختانه این استان کمترین تنش کارگری در کشور را دارد و دریافت بیمه بیکاری آن هم روند نزولی به خود گرفته است.

او جمعیت کارگری گلستان را به همراه خانواده یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همه تلاش و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل در راستای حمایت کارگر و کارفرما و رعایت حقوق متقابل آنهاست.

وی همچنین ادامه داد: گلستان درحوزه اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و این جایگاه از کاهش نرخ بیکاری و نیز افزایش ۲.۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان، بدست آمده است.

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه