Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه تفرش، دکتر «حامد ثقفی» افزود: عنوان این اختراع «تقویت مواد کامپوزیت با استفاده از نخ های نانولیفی» است که برای ثبت آن در اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری آمریکا از طریق کانون پتنت ایران اقدام شد و در نهایت با شماره US-۱۰۸۱۴۵۸۳-B۲ در USPTO به ثبت رسید.

وی توضیح داد: در این طرح از نخ‌های نانو لیفی برای تقویت لمینیت‌های کامپوزیتی در برابر لایه‌لایه شدگی استفاده می‌شود که بهره‌گیری  از این روش در مقایسه با شیوه‌های  مشابه، عملکرد موثرتری داشته به‌صورتی که چقرمگی شکست بین لایه ای تا ۱۶ برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  عضو هیات علمی دانشگاه تفرش افزود: لازم به ذکر است این اختراع، حاصل تحقیقات مشترک این عضو هیأت علمی دانشگاه تفرش با اساتید دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر قره آغاجی و دکتر لطیفی بوده است

دکتر ثقفی اظهار داشت: ثبت این اختراع بین‌المللی  در کنار چاپ بیش از ۵۵ مقاله ISI و ISC توسط اساتید گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش انجام شده است.

مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش نیز گفت: این دانشگاه ثبت یک اختراع بین المللی، کسب مقام پژوهشگر برتر استان در سال ۹۹ و چاپ بیش از ۵۵ مقاله علمی ISI و ISC توسط ۹ عضو هیأت علمی این گروه از ژانویه ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ است.

دکتر« ابوالفضل حسنی بافرانی» افزود: بیش از ۶۰ درصد مقالات چاپ شده از سوی اعضای هیأت علمی این گروه با ضریب کیفی Q۱ یا Q۲ بوده و در مجلات برجسته بین‌المللی با  ضریب تاثیر بالا به چاپ رسیده است که نشان دهنده کیفیت بالای فعالیت های پژوهشی این گروه در کنار تعداد بالای آن است.

مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش با اشاره به اینکه این پژوهش ها برگ زرینی در افتخارات دانشگاه تفرش است، افزود: اعضای هیات علمی این گروه در این مدت بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال قرارداد صنعتی با صنایع مختلف منعقد کرده‌اند.

دکتر بافرانی گفت: برخی از قراردادهای مذکور در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی تحصیلات تکمیلی در راستای ارتباط با صنعت و رفع نیازهای صنایع مختلف کشور و استان مرکزی بوده است.

وی اظهار داشت: ۲ شرکت دانش‌بنیان توسط ۲ عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک نیز در صنعت کشور فعال است  که محصولاتی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پزشکی ارایه کرده و فعالیت این شرکت‌ها افتخار بزرگی در حوزه فناوری برای دانشگاه تفرش است.

مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش بیان کرد : مجموعه آزمایشگاه ‌ای تحقیقاتی موجود در دانشگاه تفرش با امکانات و تجهیزات پیشرفته در قالب آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه بستر مناسبی را برای فعالیت‌های پژوهشی تجربی و کاربردی این گروه فراهم کرده است.

دکتر حسنی بافرانی افزود: گروه مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش تمام تلاش خود را برای کمک به ارتقای صنعت کشور و به‌ویژه استان مرکزی متمرکز کرده و فعالیت‌های پژوهشی خود را به‌صورت هدفمند در راستای اهداف بین المللی، ملی و استانی برنامه‌ریزی می‌کند.

گفتنی است شمار مقالات ISI  شامل ۳۹ مورد  است که ۲۰ عددآن  Q۱ و ۱۴  مورد Q۲  و پنج عنوان Q۳  برمبنای اطلاعات پایگاه JCR  است.

شهرستان تفرش با ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق اراک واقع است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی تفرش دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی تفرش اراک استان مرکزی تفرش دانشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد

جان کربی در گفت‌وگو با «ای‌بی‌سی» ادعا کرد: آنها [رژیم صهیونیستی] به ما اطمینان داده‌اند تا زمانی که فرصتی برای در میان گذاشتن دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایمان با آنها داشته باشیم، به رفح نخواهند رفت.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که برای آتش‌بس موقتی که واشنگتن می‌خواهد حداقل برای ۶ هفته ادامه پیدا کند، همچنان فشار وارد می‌کند.

کربی با اشاره به اینکه «شمار کامیون‌های کمک‌رسانی به شمال غزه در حال افزایش است»، اظهار داشت: آنچه ما به آن امیدواریم، این است که پس از ۶ هفته آتش‌بس موقت، شاید بتوانیم به چیزی پایدارتر دست یابیم.

وی همچنین ادعا کرد: اسرائیلی‌ها شروع به انجام تعهداتی کرده‌اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته است.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن مدعی شده است که نمی‌تواند بدون یک برنامه‌ریزی بشردوستانه مناسب و قابل اطمینان،از عملیات [رژیم صهیونستی علیه] رفح حمایت کند.

این در حالی است که بایدن پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی‌یف را امضا کرد.

رویترز خاطرنشان می‌کند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده قرار است هفته آینده به این منطقه سفر کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد