Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:32:26 GMT

واردات کدام کالاها منوط به خدمات پس از فروش است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۸۵۴۹

واردات کدام کالاها منوط به خدمات پس از فروش است؟

بر اساس نامه رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کالاهای قابل ورود مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی، هنگام خروج از استان به صورت تجمیعی و تجاری و پس از تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی، باید خدمات پس از فروش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نامه سعید عباسپور، رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در مرداد ماه امسال به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کالاهای وارد شده از سوی شرکت‌های تعاونی، صرفاً منوط به داشتن خدمات تعمیرات است و الزامی به داشتن نمایندگی و خدمات پس از فروش نیست، اما کالاهای قابل ورود مرزنشینان و شرکت‌های تعاونی هنگام خروج از استان به صورت تجمیعی و تجاری و پس از تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی، مشمول خدمات پس از فروش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه به تبصره ۲ ماده ۸ قانون مقررات صادرات و واردات مبنی بر مصرف شخصی بودن کالاهای وارده توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان اشاره و تاکید شده این کالاها بجای الزام به داشتن نمایندگی رسمی در کشور صرفا منوط به داشتن خدمات تعمیرات است. بنابراین باید در ثبت آماری‌های شرکت‌های مذکور در سامانه جامع تجارت برای اقلام قابل ورود مرزنشینان، فقط در حد سقف سهمیه، خدمات تعمیرات به جای نمایندگی، ساده سازی شود.

اما عباسپور در نامه دیگری، اوایل ماه جاری اعلام کرده که باید از اقلام قابل ورود مرزنشینان و شرکت های تعاونی آنها، هنگام خروج از استان به صورت تجمیعی و تجاری و پس از تایید شورای ساماندهی مبادلات مرزی، خدمات پس از فروش دریافت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خدمات پس از فروش مرزنشينان قابل ورود مرزنشینان خدمات پس از فروش شرکت های تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد

وزارت تجارت ترکیه‌ ساعتی پیش در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

به گزارش ایرنا ، بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردم در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شد.

مردم ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات ها خواستار قطع کامل روابط آنکارا با تل آویو شده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت