Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد مهدی نهاوندی، عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران درباره نوسانات قیمت نهاده‌های دامی بویژه ذرت طی هفته‌های اخیر در بازار با بیان اینکه افزایش نسبی تقاضا به دلیل خشکسالی و ناهماهنگی میان بخشی، عوامل اصلی نوسانات در بازار نهاده‌ها هستند، گفت: همانطور که قبلاً هم گزارش شده بود افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نهاده‌ها (بویژه ذرت دامی) در بازارهای جهانی و خشکسالی کم سابقه از جمله عواملی هستند که موجب شده تا منابع ارزی پیش بینی شده برای تأمین نهاده‌های دامی جوابگوی نیاز امسال کشور نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین برخی ناهماهنگی‌های بین بخشی نیز از جمله تأخیرهای مقطعی در تخصیص ارز مورد نیاز هم از عمده عوامل بروز وضعیت موجود است.

عضو هیأت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: رویه‌های اجرایی فعلی جوابگوی شرایط ۶ ماهه دوم نیست و قطعاً بایستی در همه آنها بازنگری فوری انجام گیرد تا در تنظیم بازار نهاده‌های دامی دچار تکرار مشکلات نشویم.

این مسؤول صنفی خاطرنشان کرد: مشکلی که امروز در حوزه کمبود ذرت بروز کرده قطعاً قابل پیش بینی و قابل پیشگیری بود، البته این مشکل در صورت عدم اصلاح رویه‌ها می‌تواند برای سایر نهاده‌ها هم تکرار شود.

نهاوندی خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز دولت بایستی برای وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشور اختیارات ویژه تعریف کند تا سایر دستگاه‌ها از جمله سیستم بانکی، حمل و نقل، گمرک و.... با هماهنگی ۱۰۰ درصدی و با هدف پیشگیری از بروز مشکلات آتی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی و تعامل بیشتر وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌های مرتبط این چالش‌ها قابل حل است.

پربیننده ترین با ۶۲ میلیون تومان پراید بخرید! قیمت پژو پارس ۳۵۵میلیون تومان شد + جدول ثبت نام ایران خودرو ( پیش فروش ۵ محصول ) اختلال جهانی در واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک کوییک ۲۳۲ میلیون تومان شد + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نهاده دامی نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ اتحادیه طلا و سکه رشت اعلام کرد: سکه و طلا هم اکنون در بازار رشت با این قیمت‌ها معامله می‌شود.

تمام سکه بهار آزادی ۴۱ میلیون تومان                        - ۵۰۰ هزار تومان 

نیم سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان          + ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان           + ۱۰۰ هزار تومان 

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان     - ۵۰ هزار تومان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از صادرات هرگونه کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • وزارت جهاد تذکر گرفت؛ جلوگیری از صادرات جهت تنظیم بازار ممنوع است
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • تنظیم بازار در تحقق ابر پروژه مردمی دولت سیزدهم تاثیر گذار است
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها