Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ساماندهی بافت فرسوده شهری در طرح جهش تولید مسکن مد نظر قرار گرفته شده است. که با این اقدام از بحث الحاق و تجمع در شهر کاسته می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) علیرضا قاری‌قرآن، در خصوص نوسازی بافت فرسوده با اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: بر اساس این قانون دولت مصمم است تا در افق چهارساله، هر سال یک میلیون مسکن در کشور تولید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه هشتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با بیان اینکه ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است گفت: دیدگاه ما این است تا جایی که امکان‌پذیر باشد در قالب این طرح به بافت فرسوده شهرها ورود کرده که مسلماً شهرداری اصفهان نیز مکلف است در این راستا قدم‌های جدی بردارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به قوانین مرتبط با تسهیلات و دفاتر تسهیلگری، در صورت اقدام جدی از سوی شهرداری می‌توان در راستای تولید مسکن جدید و یا بهسازی و نوسازی این محلات با سرعت عمل کرد.

وی افزود: یکی از مزایای استفاده از ظرفیت موجود در بافت فرسوده این است که از بحث الحاق و تجمع در شهر کاسته می‌شود.

قاری‌قرآن در خصوص نتیجه اجرای طرح‌های تولید مسکن سنوات قبل تصریح کرد: در استان اصفهان اختتامیه مسکن مهر برگزار و پرونده آن بسته شد چرا که همه واحدهای مسکن مهر یا به بهره‌برداری رسید و یا به شهرداری و مراجع سازنده تحویل داده شده است.

وی افزود: طرح جهش تولید مسکن در امتداد طرح اقدام ملی قرار دارد و این قوانین نیز کمک کننده است؛ لذا در حال حاضر برنامه دولت تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال برای کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی در این استان برای بعضی از شهرهای کوچک زمین به متقاضیان تحویل شده است تا در مدت زمان مشخص ساخت آن را انجام دهند و در دیگر موارد به تناسب مبالغ واریزی توسط متقاضیان به پروژه‌ها تخصیص داده شدند و در حال حاضر این پروژه‌ها فعال است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید مسکن بر اساس اطلاعات، آمار و ظرفیت مورد نیاز در کل کشور برنامه‌ریزی شده؛ بنابراین مطابق با برنامه‌ای که پیش‌بینی شده برای استان اصفهان به این صورت است که ما در طول چهار سال چیزی حدود ۱۳۰ هزار واحد نیاز به تولید مسکن داریم و بر همین اساس می‌بایست هزار و ۳۰۰ هکتار زمین تأمین شود.

کد خبر 527059

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافت فرسوده نوسازي بافت فرسوده اصفهان بافت فرسوده تهران نوسازی بافت فرسوده تهران بافت فرسوده شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح جهش تولید مسکن راه و شهرسازی استان اصفهان بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه

(تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده