Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه به تشریح مواضع کشورش در مورد ایران، برجام و مسائل منطقه ای پرداخت. خبرگزاری میزان – «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان، مواضع مسکو را در قبال مسائل مرتبط با ایران تشریح کرد.   «لاوروف»، در مورد تحولات منطقه غرب آسیا گفت «ما از تهران و کشور‌های عربی منطقه می‌خواهیم که مذاکره کنند، ما از دوستان ایرانی و عرب خود می خواهیم که به سمت نزدیک شدن حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   مقام ارشد وزارت خارجه روسیه افزود «مسکو و تهران توافق کردند که واکسن اسپوتنیک وی را در اسرع وقت در ایران تولید کنند.»   وی در مورد مذاکرات وین پیرامون احیای برجام اظهار کرد «تلاش شماری از کشور‌ها برای حفظ برجام با امتیازدهی ایران در دیگر مسائل، بی فایده است؛ ایران آماده است در اسرع وقت، مذاکرات خود را در وین درباره برجام از سر بگیرد.» بیشتر بخوانید: تحولات برجام| رایزنی بورل و لاوروف مسکو خواستار از سرگیری مذاکرات وین شد رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت «لازم است فورا مذاکرات درباره توافق هسته‌ای آغاز شود؛ ما در مورد ضرورت اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران اتفاق نظر داریم؛ دستیابی به راه حلی برای بحران مرتبط با توافق هسته ای، تعهد همه طرفین شرکت کننده در مذاکره است.»   لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت «ما با وجود تحریم‌های آمریکا به توسعه روابط تجاری خود با ایران ادامه می‌دهیم.»   وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که موضع «مسکو» و «تهران» در رد نظم غربی یکسان است و معیار مشترک، منشور سازمان ملل است.   انتهای پیام/   برچسب ها: روسیه ولادیمیر پوتین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین توافق هسته ای خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور