Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@14:37:23 GMT

اعدام معلول ذهنی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۹۱۲۱

اعدام معلول ذهنی در آمریکا

پایگاه خبری اکسیوس از اعدام یک مرد با معلولیت ذهنی در زندان ایالت میزوری آمریکا علیرغم درخواست‌های متعدد برای توقف مجازات وی از سوی فعالان حقوق بشر و حتی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، یک مرد اهل ایالت میزوری (از ایالت‌های غرب میانه) با معلولیت ذهنی دیروز سه شنبه به اتهام قتل سه نفر در جریان سرقت از یک فروشگاه مواد غذایی در سال ۱۹۹۴ اعدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از اعدام این مرد که «ارنست لی جانسون» نام داشت، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، قانونگذاران و فعالان حقوق بشر خواستار توقف اعدام وی شده و خواسته بودند به دلیل ضریب هوشی پایین او که نشان دهنده ظرفیت فکری یک کودک معلول است، اعدام نشود.

این مرد که براساس سوابق پزشکی موجود گفته می‌شود با "سندرم الکل" (نوعی بیماری که جنین در نتیجه مصرف الکل توسط مادر در دوران بارداری به آن مبتلا می‌شود) متولد شده و پس از برداشتن تومور خوش خیم در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۲۰ درصد از بافت مغز خود را از دست داده بود، از سوی فعالان حقوق بشر مستوجب اعدام نبود.

اما «مایک پارسون» فرماندار ایالت میزوری از درخواست‌ها برای عفو وی خودداری کرد و در نهایت جانسون دیروز سه شنبه در زندان ایالتی با تزریق مرگبار اعدام شد.

اعدام جانسون در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که برخلاف ادعا‌های حقوق بشری واشنگتن، ایالات متحده یکی از چهار کشور پیشرفته غربی و دموکراتیک است که مجازات اعدام در آن به طور منظم اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعدام معلول ذهنی اعدام در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان