Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی خروج امارات متحده عربی از بحران کرونا و آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی را اعلام کرد.

  به گزارش خبرگزاری آریا،ولیعصد ابوظبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ما به خوبی از بحران کرونا خارج شدیم و درس‌ها و تجربیات زیادی از آن آموختیم. خداوند را برای آغاز بازگشت زندگی به حالت عادی در امارات شکرگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شناسایی یک ویروس عفونی در حال ظهور در ژاپن
دانشمندان ژاپنی از شناسایی ویروسی ناشناخته که قادر است انسان را آلوده کرده و باعث بیماری شود، خبر دادند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، بیماری عفونی در حال ظهور ناشی از ویروسی منتقله که در ژاپن شناسایی شده است.
 ویروس عفونی جدید، با نام ویروس یزو (Yezo)، از طریق گزش کنه منتقل و باعث بیماری می‌شود که با تب و کاهش پلاکت‌ها و لکوسیت‌های خون مشخص می‌شود. این کشف توسط محققان دانشگاه هوکایدو و همکارانش انجام شده و نتایج آن در مجله Nature Communications منتشر شده است.
کیتا ماتسونو، ویروس شناس در موسسه بین‌المللی کنترل بیماری زئونوز در دانشگاه هوکایدو، می‌گوید: از سال 2014 تاکنون حداقل هفت نفر به این ویروس جدید در ژاپن مبتلا شده‌اند، اما تا کنون هیچ مورد فوتی تایید نشده است.
ویروس یزو پس از آنکه یک مرد 41 ساله در سال 2019 با تب و درد پا در بیمارستان بستری شد، پس از گزیدگی ناشی از یک حشره که گمان می‌رود کنه باشد، در حین قدم زدن در جنگل محلی در هوکایدو کشف شد. او تحت درمان قرار گرفت و پس از دو هفته مرخص شد، اما آزمایش‌ها نشان داد که او به ویروس‌های شناخته شده منتقل شده توسط کنه در منطقه آلوده نشده است. بیمار دوم پس از نیش کنه در سال بعد با علائم مشابهی ظاهر شد.
تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس‌های جدا شده از نمونه‌های خون دو بیمار، نوع جدیدی از ارتونیروویروس را نشان داد که نوعی از ویروس‌های ویروسی است که شامل عوامل بیماری زایی مانند ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است. دانشمندان آن را به نام ویروس Yezo، پس از نام ژاپنی هوکایدو، جزیره‌ای بزرگ در شمال آن کشور کشف شد، نامگذاری کردند. ویروس جدید بیشترین ارتباط را با ویروس سولینا و ویروس تامدی داشت که به ترتیب در رومانی و ازبکستان تشخیص داده شد که اخیرا گزارش شده است که ویروس اخیر در چین باعث تب حاد در انسان شده است.
سپس دانشمندان نمونه‌های خون جمع آوری شده از بیماران را که علائم مشابهی را بعد از گزش کنه از سال 2014 نشان دادند، بررسی کردند. آن‌ها نمونه‌های مثبت اضافی پنج بیمار را پیدا کردند. این بیماران، از جمله دو مورد اول، دارای تب و کاهش پلاکت خون و لکوسیت‌ها بودند و شاخص‌هایی از عملکرد غیر طبیعی کبد را نشان دادند.
برای تعیین منبع احتمالی ویروس، تیم تحقیق نمونه‌هایی را که از حیوانات وحشی منطقه بین 2010 تا 2020 جمع آوری شده بود، مورد بررسی قرار داد. آن‌ها آنتی بادی‌هایی را برای این ویروس در گوزن شیکاهوکایدو و راکون پیدا کردند. آن‌ها همچنین RNA ویروس را در سه گونه اصلی کنه در هوکایدو پیدا کردند. ماتسونو می‌گوید: به نظر می‌رسد که ویروس یزوع  شیوخود را در هوکایدو ایجاد کرده است و به احتمال زیاد این ویروس وقتی از حیوانات از طریق کنه به انسان منتقل می‌شود، باعث بیماری می‌شود.
همانطور که همه گیری کووید-19 به طرز چشمگیری نشان می‌دهد، حیوانات حامل ویروس‌های ناشناخته بسیاری هستند می‌توانند این آلودگی را به انسان‌ها نیز انتقال دهند. ماتسونو می‌گوید: همه موارد عفونت ویروسی یزو که ما تاکنون می‌شناسیم به مرگ منجر نشده است، اما به احتمال زیاد این بیماری فراتر از هوکایدو پیدا شده است، بنابراین ما باید فورا در مورد گسترش آن تحقیق کنیم.
تیم تحقیقاتی در حال حاضر قصد دارد شیوع احتمالی سراسری ویروس جدید را در حیوانات وحشی و بیماران ردیابی کند و آن‌ها می‌گویند بیمارستان‌های بیشتری باید برای تشخیص ویروس در بیمارانی که از علائم شکایت دارند، آزمایش کنند.

15کشور جهان دز سوم را شروع کردند
 اسپانیا از تزریق دُز سوم واکسن کروناویروس به افراد بالای 70 سال خبر داد.
وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد: دُز سوم واکسن کووید-19 به افراد بالای 70 سال تزریق می شود با این امید که مصونیت آنان در برابر این بیماری بهبود پیدا کند.
وزارت بهداشت اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد که کمیسیون ملی بهداشت عمومی این کشور تصمیم گرفته است تزریق دُز تقویتی واکسن از اواخر ماه اکتبر به افراد مسنی که بیش از شش ماه از تزریق دُز دوم آنان گذشته، انجام شود.
تاکنون مقامات اسپانیا تنها تزریق دُز سوم را برای افرادی با نقص سیستم ایمنی و افرادی که در آسایشگاهها تحت مراقبت هستند، پیشنهاد کرده بودند.
وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرده است: هدف از این اقدام افزایش مصونیت آسیب پذیرترین افراد در برابر کروناویروس است.
ناظران مقررات دارویی اروپا روز دوشنبه تزریق دُز سوم واکسن فایزر را برای افراد بالای 18 سال تایید کردند چون این نگرانی وجود دارد که مصونیت در برابر ویروس در طول زمان کاهش یابد.
بیش از 15 کشور در سراسر جهان تزریق دُز سوم را شروع کرده اند که می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه ، ایتالیا و آلمان اشاره کرد

بررسی قرص ضد کرونای خوراکی در آژانس دارویی اروپا قوت گرفت
 اتحادیه اروپا در نظر دارد تحقیقات روی قرص خوراکی ضد کرونا موسوم به "مولنوپیراویر" تولید شرکت داروسازی "مِرک" را ظرف چند روز آغاز کند.
 یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که ناظران مقررات دارویی در نظر دارند در روزهای آتی داروی خوراکی کووید-19 که توسط شرکت داروسازی مِرک در آمریکا تولید شده را مورد بررسی قرار دهند.
شرکت داروسازی مرک هفته گذشته اعلام کرد که داروی "مولنوپیراویر" میزان بستری شدن در بیمارستان به خاطر کرونا را تا 50 درصد کاهش می دهد و تحقق رویای دستیابی به یک قرص ساده برای درمان بیماری کووید-19 را نزدیک می کند.
"مارکو کاوالری" رئیس استراتژی واکسن آژانس دارویی اروپا گفت: آنچه می توانم بگویم این است که ما در حال رایزنی هستیم که آیا در روزهای آینده بازبینی این ترکیب را آغاز کنیم یا خیر.
 شرکت مرک روز جمعه اعلام کرده بود که قصد دارد درخواستی را برای سازمان غذا و داروی آمریکا و سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان در مورد این دارو ارسال کند. نتایج آزمایش روی 770 بیمار نشان داد که هیچ مورد فوتی در بین بیمارانی که این دارو را دریافت کرده اند مشاهده نشده درحالیکه در میان گروه دریافت کنندگان دارونما هشت مورد فوتی گزارش شده است.

کشورهای مختلف جهان مشتری نخستین قرص ضد کرونا
تعدادی از کشورهای مختلف جهان متقاضی نخستین داروی کووید 19 که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود، هستند؛ این قرص خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید 19 را به نصف کاهش می‌دهد.
به گزارش  بلومبرگ، شرکت داروسازی «مِرک» که به تازگی خبر از ساخت نخستین قرص ضد کرونای جهان داده اعلام کرد، با دولت سنگاپور قراردادی را امضا کرده که براساس آن این داروی خوراکی ضد کرونا را برای آن فراهم کند. 
شرکت داروسازی آمریکایی «مِرک» می‌گوید قرص جدیدی تولید کرده که خطر مرگ و بستری شدن بر اثر ابتلا به کووید 19 را به نصف کاهش می‌دهد و کارشناسان نیز این دارو را گام مهمی در نحوه درمان کرونا توصیف کرده‌اند. شرکت داروسازی «مِرک» قرار است به زودی در خواست تایید این دارو را به نهادهای مسئول در آمریکا ارائه دهد. این قرص به شکلی طراحی شده که در کدهای ژنتیک ویروس اختلال ایجاد می‌کند و اولین داروی کووید 19 است که از طریق دهان وارد بدن بیمار می‌شود.
پانگ لی ل ، مدیر عامل شرکت «مِرک» در سنگاپور و مالزی، این توافق نامه را نمونه دیگری از استراتژی آینده نگر سنگاپور در زمینه مدیریت همه گیری و تعهد دولت برای سرمایه گذاری در داروها و واکسن‌های نوآورانه برای مبارزه با همه گیری توصیف کرد.
استرالیا نیز قرص شرکت داروسازی «مِرک» را خریداری کرده است، در حالی که تایلند، کره جنوبی، تایوان و مالزی در حال مذاکره برای خرید آن هستند. فیلیپین نیز امیدوار است آزمایش این قرص بتواند به آن اجازه دسترسی دهد.

آزمایش یک داروی ترکیبی برای سرکوب کروناویروس
متخصصان علوم پزشکی و دارویی در نروژ از انجام آزمایشاتی تازه روی یک ترکیب دارویی خبر دادند که در مقابله با عفونت ناشی از کروناویروس در همسترها موثر بوده است.
 متخصصان نروژی ابراز امیدواری کردند که نوعی ترکیب دارویی جدید بتواند در مبارزه با کروناویروس و عامل بیماری کووید-19 موثر باشد.
هرچند به گفته آنها این ترکیب تاکنون تنها در همسترها و کشت سلولی آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و لزوما به این معنی نیست که این ترکیب در بدن انسان نیز کارایی دارد با این حال می تواند نشانه خوبی باشد و برای مطالعات بعدی در نظر گرفته شود.
متخصصان نروژی اظهار داشتند: ترکیب "نافاموستات" و "پگاسیس" به خوبی توانسته عفونت را سرکوب کند. این باور وجود دارد که این ترکیب در دُزهای پایین موثرتر است و عوارض جانبی کمتر و بهبود شرایط بیمار از جمله مزایای آن است.
به گزارش  نیوزویک، محققان داروی نافاموستات را به عنوان دارویی شناسایی کردند که پیش از این در نقاطی مانند ژاپن برای درمان بیماری کووید-19 مورد آزمایش قرار گرفته است. پگاسیس نیز یک داروی ضد ویروسی است که اغلب در درمان موارد مزمن هپاتیت B و C استفاده می شود.

تحقیق جدید دانشمندان برای مبازره با کرونای شدید
دانشمندان دانشگاه ایلینوی شیکاگو راهی را شناسایی کرده‌اند که می‌توان با استفاده از آن از نشت ریه در بیماران کرونایی بدحال، جلوگیری کرد.
 در مقاله جدیدی، محققان دانشگاه ایلینوی شیکاگو گزارش کردند که دارویی که برای درمان بیماران مبتلا به خودایمنی تایید شده است، از آسیب ریه و مرگ موش‌های آلوده به ویروس سارس-کوو-2 که باعث ایجاد کرونا در انسان می‌شود، جلوگیری می‌کند.
نتایج مطالعه آن‌ها شواهد محکمی ارائه می‌دهد که نشت عروقی ریه یا نشتی ریه‌ها، ویژگی اصلی بیماری کووید -19 است. نشت عروقی می‌تواند بر اثر التهاب شدید ایجاد شده و منجر به تجمع مایع در ریه‌ها شود که در جذب اکسیژن اختلال ایجاد می‌کند. موش‌های آلوده به سارس-کوو-2 علائم بسیار واضح و اولیه نشتی از رگ‌های خونی ریه را نشان دادند.
این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد درمان دارویی هدفمند که تنها راه‌های سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کند، مانند داروی روماتوئید آرتریت که در مطالعه مورد استفاده قرار گرفت و گیرنده مولکولی موسوم به IL-1 را مورد هدف قرار می‌دهد، ممکن است یک درمان مناسب‌تر برای بیماران کووید-19 نسبت به داروهایی که کل سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند، باشد.
این مطالعه توسط نویسنده ارشد اسرار مالک، رئیس گروه داروسازی و پزشکی احیا کننده در کالج پزشکی و همکارش جلیس رحمان انجام شد.
رحمان گفت: با کووید-19، ما باید تعادل ایجاد کنیم؛ از یک سو ما نیاز به یک سیستم ایمنی قوی برای از بین بردن ویروس داریم، از سوی دیگر، چندین مطالعه نشان می‌دهد که در بیماران مبتلا به کووید-19 شدید، سیستم ایمنی می‌تواند بیش از حد فعال شده و حتی باعث آسیب به بدن خود بیمار شود، در حالی که ما به عملکرد موثر سیستم ایمنی نیاز داشته و باید از بیش فعالی و ایجاد آسیب جانبی نیز جلوگیری کنیم.
نیاز به تعادل به همین دلیل است که محققان UIC تصمیم گرفتند تا اثرات دارویی را که تنها بر روی یک سیستم هدف سیستم ایمنی کار می‌کند، مطالعه کنند و ببینند آیا این کار به جلوگیری از نشت ریه‌های ناشی از ابتلا به سارس-کوو-2 کمک می‌کند یا خیر.
در این مطالعه، محققان موش‌های آلوده به ویروس را مشاهده و پیشرفت بیماری را ردیابی کردند. آن‌ها مشاهده کردند که موش‌ها به سرعت علائمی مانند کاهش وزن، تجمع مایعات در ریه‌ها از نشت خون عروق ریه و حتی نشانه‌های ایجاد زخم در ریه مانند افزایش سطح کلاژن در بافت ریه را نشان دادند.
رحمان گفت: این شواهد مهمی است که نشت رگ‌های خونی در ریه‌ها یکی از ویژگی‌های کلیدی کووید-19 شدید است و درمان‌هایی که از نشت عروق جلوگیری یا کاهش می‌دهند، نیاز به مطالعه بیشتر دارد؛ محققان همچنین برخی از موش‌ها را با داروی مورد تایید بیماری خود ایمنی، به نام anakinra، درمان کردند تا گیرنده IL-1، یک مولکول کلیدی تنظیم کننده التهاب را مسدود کند.
رحمان گفت: ما دیدیم که موش‌هایی که این دارو را دریافت کرده‌اند علائم بیماری را از جمله تجمع مایع ریه و زخم کمتر ریه ها و زنده ماندن بهتر کاهش داده‌اند.
تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه شیکاگو راه‌حلی برای مبارزه با کرونای شدید
رحمان گفت این یافته‌ها راه را برای کمک به بیماران کووید-19 هموار کرده و نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد درمان‌های هدفمند و شخصی را روشن می‌کند. بدیهی است بهترین روش برای کاهش آسیب‌های کوتاه مدت و بلند مدت در نتیجه کووید-19، واکسیناسیون و کاهش خطر عفونت سارس-کوو-2 و همچنین خطر بیماری‌های شدید است؛ با این حال، تردید بسیاری از افراد برای واکسیناسیون و همچنین عدم دسترسی به واکسن در بسیاری از نقاط جهان به این معنی است که ما در آینده نزدیک به بررسی بیماران مبتلا به کووید-19 شدید ادامه خواهیم داد.
محققان فرض می‌کنند که با ارزیابی سطح برخی از سیگنال‌های التهابی در بیماران، مانند فعال شدن مسیر گیرنده IL-1، دانشمندان می‌توانند تشخیص دهند که سیستم ایمنی بدن بیمار در حال افزایش است و از یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند آناکینرا برای حفظ التهاب در تعادل مناسب استفاده کنند.
رحمان گفت: مهم است که داروی مناسب را در زمان مناسب به بیمار مناسب منتقل کنیم و این مطالعه راهی را برای آزمایش‌های بالینی که در حال بررسی این دارو و سایر اجزای سیستم ایمنی هستند نشان می‌دهد

 آمریکا در صدر جدول کرونایی
بر اساس آمارهای جهانی آمریکا با بیش از 44.7 میلیون مبتلا و بیش از 724 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
 شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به 236 میلیون و 616 هزار و 92 نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و 832 هزار و 77 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و 213 میلیون و 740 هزار و 990 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در 221 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
بر اساس آمارهای جهانی آمریکا با بیش از 44.7 میلیون مبتلا و بیش از 724 هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از 33.8 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل هم از 21.4 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از 598 هزار و هند با بیش از 449 هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -19 را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.
بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار 211 هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین بیماری کووید 19 شرکت داروسازی تزریق د ز سوم سیستم ایمنی ز سوم واکسن نشان می دهد نشان دادند کووید 19 سارس کوو 2 رحمان گفت ضد کرونا بستری شد موش ها ریه ها بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور