Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی درباره این دستاورد علمی افزود: در بانک ژن دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، به عنوان تنها بانک ژن حیات وحش کشور، نمونه های بافت از حیات وحش کشور به منظور مطالعات ژنتیکی نگهداری می شود که در طول نزدیک به ۱۵ سال از اقصی نقاط کشور جمع آوری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نمونه ها حسب مورد در فریزرهای منفی ۲۰ و منفی ۸۰ درجه نگهداری می شوند که ضروری است به صورت دایمی پایش و کنترل شوند تا در اثر نوسانات و قطعی برق و آسیب های سخت افزاری دچار فساد و خرابی نشوند، چنانچه این مورد در سال های گذشته مصداق داشته و گاهی صدمات جبران ناپذیری وارد شده است.

مدادی ادامه داد: به این منظور تجهیز فریزرها و سردخانه به سیستم پایش و هشداردهنده ضروری بود که به طور معمول توسط سیستم ها و سخت افزارهای خارجی موجود در بازار انجام می شود، اما با توجه به اینکه سیستم های مورد نظر برخط بوده و سرورهای آنها در خارج از کشور و در اختیار شرکت های تولیدکننده خارجی است از امنیت لازم برخوردار نیستند، به همین دلیل با سفارش دفتر موزه ملی، یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخت سخت افزار و نرم افزار سیستم کاملا بومی را متقبل و انجام داد که در حال نصب بر روی فریزرها و سردخانه های موزه است، سامانه بر خط این سیستم نیز کاملا بومی بوده و به دلیل نصب بر روی سرورهای سازمانی از امنیت کامل برخوردار خواهد بود.

همچنین در ادامه مدیرعامل شرکت دانش بنیان هانی گستر شهباز در این باره گفت: با توجه به نیاز کشور به تجهیزات پایش دما و رطوبت و فشار و به دنبال سفارش سازمان حفاظت محیط زیست، با همکاری شرکت دانش بنیان دارستان صنعت و با تکیه بر توانایی متخصصین داخلی و فارغ التحصیلان دانشگاه های ایرانی اقدام به طراحی و ساخت دستگاه دیتالاگر ثبت دما و رطوبت کرده و پس از طراحی و ساخت نمونه اولیه نسبت به ثبت اختراع این محصول اقدام کرده که این اختراع در اداره مالکیت ثبت، به ثبت رسیده است.

علیرضا نصیری دارابی ضمن تشکر از اعتماد مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، این شرکت به بومی سازی کامل و همچنین ارتقا و بهینه سازی (توجه به بهینه سازی مصرف انرژی و تولید سبز، بومی سازی کامل و فارسی سازی و ساده سازی کاربری و…) دستگاه ها پرداخته است.

وی گفت: اکنون علاوه بر افزایش کیفیت، حساسیت و دقت تجهیزات، تمام مراحل طراحی و ساخت دستگاه دیتالاگر شامل نرم افزار و سخت افزار  انجام می شود. این شرکت ضمن تمرکز بر تولید محصولات با بالاترین کیفیت، پشتیبانی و ارتقاء خدمات را نسبت به مشتریان سرلوحه کار خود قرار می دهد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آهنگ حیات دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آهنگ حیات دانش بنیان ها طراحی و ساخت سخت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهر استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی شهسواری در همایش رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان، اظهار کرد: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه از میان ۴۴۵ نفر عضو شوراهای شهرهای استان، ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند، از برگزاری شش هزار و ۷۳۹ جلسه شوراهای شهرهای استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شوراهای اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهرهای استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش ایمنا، تقدیر از رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان و اعضای شورای استان، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.

کد خبر 749088

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان