Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد کعب عمیر، نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی در آئین معارفه دادستان جدید شوش که امروز برگزار شد، گفت: موضوع هفت تپه و مشکلات کارگری آن به چالش اول شهرستان شوش تبدیل شده است، به همین دلیل باید با نگاه ویژه و اقدام فوری این چالش برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مشکلات جامعه کارگری هفت تپه و محرومیت آن‌ها از ۴ ماه حقوق در شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید شده، اما مدیریت این شرکت همچنان بلاتکلیف است و دولت سیزدهم باید در اسرع وقت نسبت به تعیین مدیریت آن اقدام نماید.

کعب عمیر سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور را بهترین گزینه برای مدیریت شرکت هفت تپه طبق نظر معاون حقوقی رئیس جمهوری دانست و ادامه داد: این سازمان می‌تواند شرکت را مدیریت و ریل گذاری کند تا پس از خارج شدن از ضرر و زیان به مدیریت جدید سپرده شود.

نماینده شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکل مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه در اولویت است، تصریح کرد: همچنین انتظار می‌رود هرچه زودتر حقوق و مطالبات کارگران این شرکت پرداخت و کشت نیشکر در شرکت آغاز شود.

این مقام مسئول از مقوله امنیت به عنوان شرط لازم برای توسعه پایدار یاد کرد و افزود: مصطفی نظری، دادستان سابق شهرستان شوش در این زمینه عملکرد شاخص و مطلوبی داشت، ضمن اینکه مردمداری یکی از ویژگی‌های او بود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگران هفت تپه نیشکر هفت تپه هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد

سیدفرهاد ناصری‌نیا  در نشست مدیران عضو شورای هماهنگی، تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید با نماینده ولی فقیه در لرستان، اظهار کرد: هر پیشرفتی در هر حوزه داریم قطعاً دست کارگر در آن پیداست و براساس قانون، در بیشتر کارگروه‌ها، یک نماینده از کارگر و کارفرما حضور دارد.

وی ادامه داد: در قوانین ما جایگاه و منزلت کارگر دیده شده و تمام هدف این بوده است که مشکلات کارگران با همفکری خودشان حل شود.

او گفت: نگاه ما در وزارت تعاون سه‌جانبه است و اعتقاد ما در قوانین این است که کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید دارد که در حال تآلیف کتاب مربوط به آن هستیم و تلاش داریم تا قبل از کنگره شهدای کارگر، این کتاب چاپ شود.

ناصری‌نیا اظهار کرد: در این هفته، تجلیل از نخبگان کارگری را داریم و دیدار با زنان کارگر نمونه، بازدید‌ها و همایش‌هایی هم داریم که اگر به برطرف شدن مشکلات کارگری منجر نشود، ابتر خواهد ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در استان با ۱۳۸ هزار و ۵۱۷ نفر کارگر داریم، افزود: در حوزه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات ما نبود بازار فروش بود که پیشنهاد ما ایجاد یک بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی است. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید