Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:39:57 GMT

پرونده طوفان شاهین بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۰۹۶۱۱

پرونده طوفان شاهین بسته شد

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که طوفان شاهین با ورود به خاک عمان از بین رفت و پرونده آن عملا بسته شد. همچنین فعالیت‌های دریایی را نیز از سر گرفتیم.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته ورود طوفان دریایی شاهین به دریای عمان و نزدیک شدن آن به سواحل چابهار نگرانی‌هایی در زمینه بروز خسارت به وجود آورد که البته چندان هم بی‌خطر نبود اما این طوفان دریایی به سرعت به سمت سواحل عمان حرکت کرد و نهایتا خطر آن از سر ایران کم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر پسنده - مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت طوفان دریایی شاهین، گفت: بر اساس آخرین تصاویر دریافت شده این طوفان تمام شد، چرا که عملا طوفان‌های دریایی بر روی سطح آب قدرت می‌گیرد و در خشکی نابود می‌شود. طوفان شاهین هم تا زمانی که در دریای عمان بود روز به روز قویتر شد اما زمانی که وارد خاک عمان شد قدرت خود را از دست داد و از بین رفت.

وی افزود: به سرعت وضعیت بنادر را به حالت عادی باز گرداندیم و خسارت ما در این حوزه مفقود شدن دو لنج صیادی بود که با وجود هشدارهای داده شده به دریا رفته بودند.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در حادثه رخ داده برای این دو لنج صیادی پنج نفر مفقود شدند که دو نفر آنها پیدا شدند و سه نفر از آنها نیز تا کنون وضعیت‌شان مشخص نشده و هم اکنون در حال گشت زنی برای پیدا کردن آن‌ها هستیم.

پسنده گفت: از اینجا به بعد در راستای بهبود عملکرد ارزیابی‌هایی داشتیم و برای آمادگی بیشتر درس‌هایی از این طوفان یاد گرفتیم تا در مقابله با طوفان‌های احتمالی آتی آمادگی بیشتری داشته باشیم اما در حوزه مدیریت بحران عملکرد خوبی داشتیم و دستگاه‌های مختلف مانند سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواشناسی و سازمان شیلات موفقیت آمیز عمل کردند و توانستند طوفان شاهین با این شدت و قدرت بی‌نظیر را به گونه‌ای کنترل کنند که حداقل خسارت را بر جای بگذارد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر پس از آرامش نسبی در دریا همه فعالیت‌های دریانوردی به حالت اول بازگشت. البته از آنجا که طوفان شاهین لنج‌ها و قایق‌ها را در بنادر صیادی به هم زد، در بنادر صیادی نیاز به ساماندهی مجدد شناورها داریم که به نظر می‌رسد به زودی فعالیت‌ها در این بنادر از سر گرفته شود اما کمیته بحران نقش بسیار خوبی داشت. چرا که در غیر این‌ صورت هم اکنون بیش از ۵۰ لنج و شناور مفقود شده باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طوفان حاره ای شاهین سازمان بنادر و دریانوردی طوفان شاهین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح

تین نیوز

آیین تجلیل از تلاشگران ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1403 اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان سه شنبه شب در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، آیین تجلیل از تلاشگران ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1403 این اداره کل با شرکت دست اندرکاران طرح تسهیل سفرهای دریایی و خانواده های آنان با اجرای ویژه برنامه های شاد و مفرح در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تلاش تمامی کارکنان و و دست اندرکاران کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ قدردانی کرد. 

"حسین عباس نژاد" ثبت و ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۴ میلیون نفر سفر را مرهون تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران حوزه دریایی و بندری استان در نوروز امسال دانست.

گفتنی است؛ براساس گزارش کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ هرمزگان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۷ فروردین در مجموع چهار میلیون و ۶۳۲ هزارو ۷۲۱ مسافر و گردشگر از طریق بنادر و پایانه های دریایی استان هرمزگان جابه جا شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد