Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:40:16 GMT

پلیس و اصحاب رسانه دو قطب مهم امنیت و آرامش 

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۰۲۷۰

پلیس و اصحاب رسانه دو قطب مهم امنیت و آرامش 

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده و دو سویه رسانه و نیروی انتظامی گفت: پلیس و اصحاب رسانه دو قطب مهم در افزایش احساس امنیت و آرامش عمومی جامعه هستند. 

سردار مرتضی میرزایی در نشستی با خبرنگاران رسانه های خبری مازندران که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار کرد: پلیس در تولید و تامین امنیت اجتماعی تکیه بر رویکرد مشارکتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مبنای ماموریت های نیروی انتظامی، اجتماعی محور و مردم محور است و رسانه می بایست با انعکاس اقدامات برجسته پلیس و ارائه مشکلات مردم، پلیس را در برقراری امنیت هرچه بهتر جامعه یاری رسانند.

میرزایی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی و حمایت خوب اصحاب رسانه از برنامه های هفته ناجا از نقاط قوت این هفته است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مردم محوری از مهمترین رویکرد های نیروی انتظامی در این هفته خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، رسالت رسانه ها را در آگاه سازی مردم جامعه بسیار مهم برشمرد و افزود: امروز رسانه توانسته است جایگاه خود را در تاثیر گذاری بر افکار عمومی مردم به اثبات برساند و هیچ رویداد یا اتفاقی نمی تواند بدون استفاده از رسانه ها حرف خود را به گوش دیگران برساند.

میرزایی، پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را مولفه مهم در سالم سازی فضای جامعه دانست و افزود: در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در کنار اقدامات نیروی انتظامی، سازمان های مختلف وظایف و مسئولیت های مشخصی دارند که جامه عمل پوشاندن به این وظایف با تاکید بر مشارکت مردم می تواند جامعه را در برابر آسیب های اجتماعی بیمه کند.

این مقام انتظامی، جایگاه رسانه و خبرنگاران را بسیار حساس و مهم قلمداد و تصریح کرد: از وظایف اصلی خبرنگاران ایجاد پل ارتباطی مردم با پلیس است و امیدوارم که خبرنگاران پلیس را در جهت خدمت رسانی برای امنیت جامعه بیشتر یاری نمایند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر احساس امنیت در استان مازندران در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: آحاد مردم جایگاه واقعی پلیس را شناخته و به آن اعتماد کرده‌اند و بدون مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی امنیت مطلوب در جامعه محقق نمی شود.

وی در این دیدار ضمن تشریح برنامه های روز شمار هفته ناجا گفت: به دلیل تقارن هفته ناجا با مراسم های دهه آخر صفر و برابر تدابیر صورت گرفته، هفته ناجا در سال جاری از 17 مهر ماه آغاز و تا 23 مهر ادامه خواهد داشت.

میرزایی با اعلام برنامه های شاخص هفته ناجا، گفت: هفته نیروی انتظامی در استان با اجرای مراسم صبحگاه عمومی ، همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی ، امحاء موادمخدر، ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم در جهت رسیدگی به مطالبات مردمی و مشکلات آنان، افتتاح طرح های عمرانی ناجا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با خانواده معظم شهدا و غباروبی مزار شهدا برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی رسانه و پلیس استانی اجتماعی نیروی انتظامی هفته ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران