Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از وایپو درخواست داشت تا امکان دسترسی رایگان یا کم­ هزینه ایران به دیتابیس ­های تجاری جستجوی اختراعات که در حال حاضر استفاده از آن‌ها متضمن پرداخت هزینه است، برای ایران فراهم گردد تا زمینه ارتقا کیفیت اختراعات ثبت­ شده و نیز تسریع در رسیدگی به اظهارنامه‌ها فراهم گردد. خبرگزاری میزان - خدائیان،رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از وایپو درخواست داشت تا امکان دسترسی رایگان یا کم­ هزینه ایران به دیتابیس ­های تجاری جستجوی اختراعات که در حال حاضر استفاده از آن‌ها متضمن پرداخت هزینه است، برای ایران فراهم گردد تا زمینه ارتقا کیفیت اختراعات ثبت­ شده و نیز تسریع در رسیدگی به اظهارنامه‌ها فراهم گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خدائیان در نشست مشترک با دارن تانگ، مدیرکل وایپو ضمن ابراز امیدواری از تداوم همکاری مشترک ایران و وایپو در طول مدت مسئولیت مدیرکل جدید، اظهار کرد: ایران در حوزه مالکیت معنوی جز کشور‌های برتر بوده و بر اساس آمار منتشره وایپو در سال گذشته در حوزه ثبت اظهارنامه علائم­ تجاری، طرح ­های صنعتی و اختراعات به ترتیب در رتبه‌های ۵، ۱۲، و ۲۰ جهان قرار داشته که به نسبت تولید ناخالص ملی و برابری قدرت خرید، موفقیت چشم گیری به شمار می­‌رود.

وی افزود: ما همچنین از زیر ساخت‌های قانونی لازم برای حمایت از این­گونه حقوق برخوردار هستیم و اخیراً نیز نسبت به اصلاح و به روز رسانی قانون ثبت اختراعات، طرح ­های صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶ اقدام گردیده که در حال نهایی­ شدن، است.   خدائیان در ادامه از وایپو درخواست داشت تا امکان دسترسی رایگان یا کم­ هزینه ایران به دیتابیس ­های تجاری جستجوی اختراعات که در حال حاضر استفاده از آن­ها متضمن پرداخت هزینه است، برای ایران فراهم گردد تا زمینه ارتقا کیفیت اختراعات ثبت­ شده و نیز تسریع در رسیدگی به اظهارنامه­‌ها فراهم گردد.

وی همچنین امکان استفاده از سیستم DAS جهت تسریع در رسیدگی به اظهارنامه ­های اختراع را خواستار شد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در وایپو، موضوع ایجاد یک دفتر خارجی وایپو در ایران به منظور ارائه خدمات این سازمان به کشور‌های منطقه را مطرح نموده و از مدیرکل وایپو خواستند مساعدت لازم در این زمینه صورت پذیرد.

افزودن زبان فارسی به پایگاه داده Patent Scope به منظور تسهیل استفاده کاربران فارسی­ زبان سراسر دنیا از این سرویس و ارائه کمک ­های فنی وایپو به مرکز مالکیت معنوی جهت برگزاری دوره­‌های آموزشی ویژه کارآفرینان، تولیدکنندگان و تجار در زمینه ­های مختلفی همچون تجاری­ سازی مالکیت­‌های معنوی جهت ورود به بازار‌های جهانی، برندسازی و تبلیغات از دیگر خواسته­‌های معاون قوه قضائیه از مدیرکل وایپو بود.

دارن تانگ، مدیرکل وایپو، ضمن تبریک کسب رتبه­‌های برتر جهانی توسط ایران در حوزه ثبت اظهارنامه­‌های مالکیت صنعتی، به تاریخ دیرینه ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشرفت­های چشم­گیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه مالکیت معنوی و نقش فعال نمایندگی این کشور در وایپو، از معاونین وایپو درخواست می­کنم تا نهایت همکاری را با ایران داشته و کارگروه‌هایی نیز به منظور پیگیری درخواست‌های مطرح شده توسط خدائیان تشکیل گردد.

در پایان،خدائیان از مدیرکل وایپو دعوت کرد تا در ایران حضور یابد و با نظام مالکیت معنوی کشور از نزدیک آشنا گردد که مدیرکل وایپو ضمن تشکر از این دعوت، ابراز امیدواری کرد با از بین رفتن شرایط خاص کرونایی، در اولین فرصت امکان بازدید از کشور ایران فراهم گردد.   بیشتر بخوانید: خدائیان: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد دفتر خارجی وایپو آمادگی دارد/ معاون مدیرکل وایپو: به زودی فرآیند اجرایی کردن پروژه تیسک در ایران آغاز می‌شود   انتهای پیام/ برچسب ها: ثبت اسناد مالکیت معنوی اختراعات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ثبت اسناد مالکیت معنوی اختراعات دسترسی رایگان مدیرکل وایپو مالکیت معنوی ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود