Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار پاکباز رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : بر اساس این طرح تمامی دام‌های سنگین شامل گاو و گوساله و دام‌های سبک و بالغ شهرستان علیه بیماری بروسلوز دامی (تب مالت) مایه کوبی می‌شوند.

او گفت : تب مالت یا بروسلوز از جمله بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است که براثر مصرف فرآورده‌های دامی غیرپاستوریزه و یا تماس با ترشحات دامی به انسان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین از جمله علایم این بیماری در انسان را همراه با تب، درد مفاصل، تعریق شدید، خستگی، سردرد و لرز ذکر کرد و افزود: علایم این بیماری در دام معمولا با تب و سقط جنین همراه بوده و راه تشخیص آن خوگیری و آزمایش از دام آلوده است.

پاکباز از سمپاشی اماکن دامی و بدن دام دام‌هایی که پروانه بهداشتی دام داشته باشند در تمامی روستا‌های شهرستان قصرشیرین خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: برای واکسیناسیون دام‌ها اکیپ‌های دامپزشکی به روستا‌ها مراجعه می‌کنند و واکسیناسیون دام‌ها نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

پاکباز ادامه داد: رصد و پایش ماهیان گرمابی نیز تحت نظارت دامپزشکی است و از این رو تمامی رصد استخر‌های پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان به منظور مقابله با بیماری‌های خاص در دستور کار قرار دارد.

مرکز درمان ناباروری کنگاور راه اندازی شد

فرماندار کنگاور از راه اندازی مرکز درمان ناباروری در این شهرستان برای اولین بار در بین شهرستان‌های استان خبر داد.

فرزاد الماسی افزود: با پیگیری‌ها و برگزاری جلسات با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، مقرر شد مرکز نازایی سطح۲ در بیمارستان شهید چمران کنگاور راه‌اندازی شود.

او افزود: این مرکز به منظور اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب راه اندازی خواهد شد.

او با اشاره به پایین بودن رشد نگران کننده جمعیت در کشور گفت: ناباروری یک بیماری محسوب می‌شود و از نظر روحی و روانی بر زوجین تاثیر می‌گذارد و موجب از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده می‌شود.

فرماندار کنگاور افزود: ایجاد مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در این شهرستان یک گام مهم با هدف فرزندآوری بیماران نابارور است.

او ادامه داد: با ایجاد این مرکز از مراجعه بیماران به شهر‌های دیگر و هزینه‌های گزاف ایاب و ذهاب جلوگیری می‌شود.

اختصاص  ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمرانی

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۴۸۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت و بهسازی راه‌های اصلی و فرعی روستایی، حفر سه حلقه چاه آب آشامیدنی در روستا‌های بخش مرکزی و ساماندهی وضعیت آب روستایی و ساماندهی مشکلات دفع فاضلاب چهار شهرک الحاقی به شهر اختصاص یافت.

نورالدین فرزادی پور افزود: اجرای این پروژه‌ها از مطالبه‌های اصلی و مهم مردم است.

او افزود: اجرای این طرح‌ها باعث افزایش سطح رضایتمندی مردم و توسعه روستا‌ها و حل مشکلات مردم می‌شود و جلسه امروز برای هماهنگی بین دستگاه‌های استانی و شهرستانی در جهت رفع مشکلات شهرستان برگزار شد.

تجهیز بیمارستان شهید چمران کنگاور

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور از تجهیز بیمارستان شهید چمران کنگاور به دستگاه پیشرفته سی تی اسکن خبر داد.

حسین امیری افزود: در پی خرید یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس برای بیمارستان شهید چمران کنگاور، یک دستگاه پیشرفته انژکتور دوال سی تی اسکن نیز به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خریداری شد.

او افزود: دستگاه سرنگ تزریق ماده حاجب ساخت ژاپن بوده و به منظور ارتقای خدمات تشخیصی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان شهید چمران کنگاور خریداری شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید چمران دیگر نیازی به مراجعه شهروندان کنگاوری به شهر‌های اطراف برای استفاده از تجهیزات مدرن نیست.

امیری ادامه داد: تا قبل از تکمیل و بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید چمران، شهروندان محترم برای برخورداری از اینگونه خدمات به مرکز استان کرمانشاه یا استان‌های مجاور مراجعه می‌کردند که تجهیزات جدید پاسخگوی نیاز درمانی شهروندان کنگاوری است.

او با بیان اینکه با استفاده از دستگاه انژکتور دوال امکان انجام سی تی اسکن با کنتراست بالا برای بیماران فراهم می‌شود، گفت: انژکتور وسیله تزریق کننده ماده حاجب در رادیولوژی است که برای به دست آوردن تصاویر مناسب به کار می‌رود که در اکثر مراکز درمانی شهر‌های بزرگ و بیمارستان‌های مجهز کشور از آن استفاده می‌شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه علوم پزشکی پروژه های عمرانی بیمارستان شهید چمران کنگاور مرکز درمان ناباروری دستگاه سی تی اسکن راه اندازی روستا ها دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در ابتدای ورود به میامی در گلزار شهدا حاضر و به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه گل ادای احترام کرد.
سپس در سفر به میامی از روستا‌ی بدون بیکار محمد آباد قطب تولید پیراهن کشور ، روستای جودانه قطب تولیدات دامی استان سمنان ، مجموعه روستایی پل ابریشم شامل پنج روستای حسین آباد ، محمد آباد  ،چاه شیرین خانه گلی و چاه فرش و نیز دهستان فرومد دیدن و با روستاییان درباره مشکلات این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین با حضور در شورای اداری میامی گفت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است و تولید روزانه ۲۷ تن شیر نشان از ظرفیت‌های عظیم روستا‌های شهرستان است و برای چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن،  دوخت پیراهن و صنایع دستی  می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان