Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@23:50:37 GMT

نشست پربار امیرعبداللهیان و لاوروف

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۲۸۳۹

نشست پربار امیرعبداللهیان و لاوروف

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز چهارشنبه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد: نشست امیرعبداللهیان و لاوروف پربار بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره نوشت: وزرای خارجه روسیه و ایران امروز در مسکو دیدار کردند. نشست پرباری بود و در آن این امکان فراهم شد تا طیف وسیعی از موضوعاتی که در دستور کار دوجانبه و چندجانبه قرار دارد، از جمله موضوعات مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین چشم اندازهای مذاکرات وین در مورد احیای برجام، مورد بحث قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه ساعاتی پیش در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود اعلام کرد که گفتگوهایی در زمینه گسترش و توسعه روابط بین دو کشور در پروژه‌های دو جانبه، همکاری‌های اقتصادی و تجارت و دیگر مسائل سیاسی در منطقه با طرف ایرانی انجام شده است.

لاوروف در این رابطه گفت: ما توافق کردیم که همکاری‌ها و روابط اقتصادیمان را گسترش دهیم. ما همچنین همکاری‌های بشردوستانه نیز داریم. یکی از اولویت‌های ما مبارزه مشترک برضد همه گیری ویروس کرونا است. قراردادهایی در زمینه تحویل محموله‌های واکسن اسپوتنیک وی به ایران داریم و درباره تولید این واکسن در خاک ایران گفتگو کردیم. هر دو طرف معتقدند که روابط بین الملل باید بر اساس منشور سازمان ملل شکل بگیرند و ما با نظم جهانی مبتنی بر قوانینی که توسط آمریکا و متحدان غربی اش تبلیغ و ترویج می‌شود، مخالفیم. قوانین ما، قوانینی که روسیه طبق آن رفتار می‌کند، منطبق با منشور سازمان ملل است. توافق کردیم به همکاری‌ها در زمینه پلتفرم‌های مختلف بین المللی ادامه دهیم و در مورد بسیاری از تصمیماتی که طی اجلاس سران کشورهای عضو پیمان شانگهای در دوشنبه اتخاذ شد بحث و گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مسئله توافق هسته‌ای با ایران، گفته بود: درباره برجام نیز صحبت کردیم. معتقدیم که مذاکرات وین باید هر چه سریع‌تر از سر گرفته شود. ایران از آمریکا انتظار دارد که تعهداتش را در قبال برجام انجام دهد. انتظاراتی که آمریکا برای بازگشتش به برجام از ایران دارد، نه از جانب ما و نه از جانب ایران پذیرفتنی نیست./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: اولیانوف امیرعبداللهیان و لاوروف بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران،پیشنهادهایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص نوار غزه از جمله مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی و محاکمه سران جنایتکار این رژیم ارائه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی های فشرده خود در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، با حسین ابراهیم طه دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان استتقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار  از تلاش ها و فعالیت های ارزشمند دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در تنظیم و برگزاری اجلاس بانجول قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با طرح پیشنهادهایی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد؛ اقدام دبیرخانه سازمان برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل و ایجاد سازوکاری برای این موضوع، همچنین ایجاد واحدی در دبیرخانه برای رصد جنایات رژیم اسرائیل و انجام تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بسیار حائز  اهمیت است و تحقق این امر می تواند به ابتکار آفریقای جنوبی کمک کند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن‌ ابراز خرسندی از دیدار مجدد با امیرعبداللهیان،‌ بر اهتمام ویژه سازمان همکاری اسلامی در پیگیری تجاوزات رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی همچنین‌ ضمن استقبال از پیشنهادهای امیرعبداللهیان، آمادگی کامل دبیرخانه سازمان تحت مسئولیت خود برای همکاری با ایران را اعلام کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با ارائه ارزیابی خود از آخرین اوضاع بغرنج فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم اسرائیل، بر ضرورت هماهنگی و همکاری بین کشورهای اسلامی برای مقابله با این رژیم و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • پیشنهادهای ایران به سازمان همکاری اسلامی درباره غزه
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد