Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@01:41:11 GMT

ویژگی‌های درمانی چای که نمی‌دانید

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۳۷۳۹

گیاه شناسان ژاپنی به‌طور سنتی از چای برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله نفخ شکم، سوءجذب و تجمع مایعات در بدن استفاده می‌کنند. ناطقان: تصور می‌شود چای بسیار کم‌رنگ برای کنترل اسهال، گاستریت و اسهال خونی نیز مفید است. همچنین از چای می‌توان به عنوان یک محرک خفیف استفاده نمود، گرچه اثر تحریک‌کنندگی چای از  قهوه کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چای و بیماری‌های قلبی

بین مصرف چای و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در انسان ارتباط معناداری مشاهده شده است، که احتمالاً این خاصیت ناشی از وجود مواد آنتی‌اکسیدانی به نام فلاونوئید در چای است.

کاتچین، اپی کاتچین، اپیگالوکاتچین از فلاونوئیدهای موجود در چای هستند. این مواد به توقف تخریب کلسترول LDL  در بدن کمک می‌کنند و از این‌رو خطر گرفتگی سرخرگ‌ها را کاهش می‌دهند.

نتایج مطالعات انجام گرفته بر روی انسان نشان می‌دهد که غلظت آنتی‌اکسیدان‌های خون ۳۰ تا ۵۰ دقیقه پس از نوشیدن چای سبز یا سیاه افزایش می‌یابد.

سایر مواد شیمیایی موجود در چای نظیر لیگنان‌ها نیز به حفاظت در برابر بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. افزودن شیر یا کرم به چای این اثرات مفید را از بین نخواهد برد.

چای و بیماری کلیوی

تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره چای سبز حاوی ماده‌ای به نام تانین است که سلول‌های کلیه را  از تخریب توسط رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و می‌تواند مقدار سموم تولید شده توسط کلیه‌ها را کاهش دهد.

محققان به دنبال انجام تحقیقات فوق نتیجه گرفته‌اند که عصاره‌های خاصی از انواع چای سبز از پیشرفت نارسایی‌های کلیوی جلوگیری می‌کند گرچه این نتایج هنوز تأیید نشده‌اند.

 چای و سکته

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که افزایش مصرف فلاونوئیدها خطر بروز سکته در سالمندان را کاهش می‌دهد.

نتایج یک مطالعه ده ساله نشان می‌دهد که مصرف چای سیاه به همراه شیر می‌تواند ۷۰ درصد دریافت فلاونوئید افراد را تشکیل دهد. خطر بروز سکته در افرادی که روزانه بیشتر از ۴/۷ فنجان چای مصرف می‌کنند نسبت به  افرادی که کمتر از ۲/۶ فنجان چای می‌نوشند تا ۶۹ درصد کاهش می‌یابد. این نتایج همان‌طور که در مورد بیماری‌های قلبی گفته شد، احتمالاً مربوط به اثر فلاونوئیدها در جلوگیری از تخریب کلسترول LDL در دیواره عروق است.

چای و سرطان

هنوز نتیجه‌ای قطعی مبنی بر نقش چای در پیشگیری از سرطان به دست نیامده است. بیشتر شواهد بر نقش چای سبز در کاهش خطر سرطان معده دلالت می‌کنند. مطالعات آزمایشگاهی متعددی نشان داده‌اند که عصاره پلی فنل‌های چای از تشکیل و گسترش سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کنند. همچنین عصاره پلی فنل مواد سرطان‌زا را مهار می‌کند و تشکیل  مواد سرطان‌زایی به نام  نیتروزآمین‌ها را متوقف می‌نماید. منبع: مشرق برچسب ها: ویزگی های درمانی ، چای ، بیماری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چای بیماری ها بیماری ها چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک