Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:08:09 GMT

آخرین وضعیت فروش مسکن مهر در البرز

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۳۷۷۱

آخرین وضعیت فروش مسکن مهر در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آغاز پروژه مسکن مهر در دولت دهم تجربه جدیدی در ورود مستقیم دولت به ساخت وساز مسکن  برای اقشار محروم در کشور به شمار می رود، اقدامی که هدف غایی آن تامین مسکن برای  افراد فاقد سرپناه بود.

در این مسیر بسیاری از خانوارهای بی سرپناه در کشور و استان البرز صاحت خانه شدند اما بخشی از پروژه ها نیز به دلیل تامین نشدن زیر ساخت ها هنوز در کش و قوس پاره ای مشکلات قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نگاهی به اهداف و چشم انداز ترسیم شده برای مسکن مهر در استان البرز به این نتیجه می رسیم که اگر چه حدود ۱۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب این پروژه برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده بود اما متناسب با درخواست متقاضیان و استقبال  مردم اعتبارات مورد نیاز حدود ۹۲ هزار واحد آنها تامین و این واحدها ساخته شده است.

بلوچی، مدیر شعب بانک مسکن البرز گفت : از مجموع ۹۱ هزارو۴۳۵ واحد مسکن مهرمعادل ۷۱ درصد آنها در استان به‌تعداد۶۵ هزارو ۳۴۶ فروش اقساطی شده و ۲۶ هزارو۸۹ واحد آنها باقی مانده است .

مدیر شعب بانک مسکن البرز با بیان این که ۲۹ درصد واحدهای مسکونی مهر باقی مانده‌استان بنا به‌دلایل‌اشاره‌ شده هنوز فروش اقساطی نشده اند  افزود: از مجموع ۲۶ هزارو۸۹ واحد تقسیط نشده استان ، ۱۹ هزارو۹۷۶ واحد مربوط به شرکت عمران  شهر جدید هشتگرد ، پنج هزارو ‌۵۵۷ واحد مربوط به اداره کل راه وشهرسازی و ۵۵۶ واحد دیگرمربوط به بنیاد مسکن استان  هستند.

او در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: از مجموع هشت هزارو۸۶۴ متقاضی  معرفی شده به بانک مسکن تاکنون ۶ هزارو۸۶۹ نفر آنان مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان آورده به بانک واریز کرده اند.

بلوچی افزود:  ساخت طرح اقدام ملی مسکن در قالب ۱۷ پروژه  در شهر جدید هشتگرد و سایر مناطق استان آغاز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن البرز گفت: اگر دولت با قیمت مناسب مسکن به مردم واگذار کند ، متقاضی فراوان می‌باشد ضمن آنکه  استان البرز ازنظرجغرافیایی منطقه‌ای‌مناسب‌برای جانمایی مسکن اقشار محروم وفاقد مسکن می‌باشد .

بلوچی افزود : واگذاری مسکن به محرومان باید با پیوست عدالت  همراه باشد تا مردم بتوانند طعم خوش خدمت را بچشند.

مدیر شعب بانک مسکن البرز به سایر فعالیت های این بانک در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال  یک هزارو ۶۴۵ مورد خرید مسکن به مبلغ ۱۳۵میلیارد تومان به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن مهر مسکن ملی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ۶۲ درصدی تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدزبیر موسوی، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در نشست شورای بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، اظهار کرد: میانگین پرداخت کشوری ۵۵ درصد بوده اما در استان ۶۲ درصداست.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۶۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است و بقیه را حداکثر تا اواخر خرداد معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملی ۴۵۰ سهمیه داشتیم که ۴۱۶ واحد معرفی شده‌است، در سال جدید بانک‌ها اعلام کرده‌اند سیاست‌ها هنوز ابلاغ نشده‌است و پرداخت‌ها کمتر شده‌است، انتظار داریم کمی سخت‌گیری‌ها در بخش ضمانت‌ها نیز کمتر شود، سال جدید پرداختی در بانک ملی نداشتیم.

سهراب اصالت‌زاده معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن از طرف بانک‌ها را شرح داد و گفت: بانک سپه ۷۰۰ سهمیه دارد که ۲۰۹ واحد انعقاد قرارداد شده‌ اما در سال جدید هنوز پرداختی انجام نشده‌است.

وی افزود: سهمیه بانک مسکن ۱۳۵۰ فقره بوده که از ۱۲۰۰ مورد معرفی شده ۴۲۴ مورد انعقاد قرارداد شده است.

اصالت‌زاده تصریح کرد: سهمیه بانک تجارت ۱۵۰۰ واحد سهیمه بوده که از این تعداد ۱۱۴۵ واحد معرفی شده ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

وی با اشاره به عملکرد سایر بانک‌ها از سال گذشته تاکنون گفت: در بانک صادرات ۹۰۰ سهمیه داشتیم که ۲۶۳ مورد انعقاد قرارداد شده‌است، در بانک کشاورزی ۴۵۰ واحد سهمیه داشتیم ۴۱۴ مورد معرفی و ۲۱۵ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

معاون بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه بانک رفاه ۸۰۰ واحد بود که از ۶۸۴ واحد معرفی شده، ۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده‌است و بانک ملت ۵۵۰ سهمیه بود که ۳۴۳ واحد معرفی شده و ۳۱۵ واحد انعقاد قرارداد شده‌ است.

وی گفت: پست بانک نیز ۳۰۰ واحد سهمیه داشتیم که ۲۰۷ واحد معرفی کردیم و ۴۸ مورد انعقاد قرارداد شده‌است.

کد خبر 749365

دیگر خبرها

  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند/ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد (+ جزییات)
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید