Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@22:50:25 GMT

کشتار دام‌های پیر به ۴۰ درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۴۰۴۹

کشتار دام‌های پیر به ۴۰ درصد کاهش یافته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: جلوگیری از پیرکشی دام، رتبه‌بندی کشتارگاه‌های دام و طیور و تشخیص دقیق باقیمانده سموم در مواد پروتئینی با راه‌اندازی آزمایشگاه از مهمترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان بوده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر اسفندیار حسنی مقدم در مراسمی که به مناسبت روز ملی دامپزشکی در محل محوطه اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس اسناد بالادستی دو وظیفه مهم به وزارت جهاد کشاورزی  واگذار شده و آن امنیت و سلامت غذایی و حفاظت از منابع پایه و منابع انسانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به جلوگیری از پیر کشی دام سنگین در استان اظهار کرد: سابق بر این ۹۰ درصد کشتار دام سنگین در کشتارگاه‌های استان پیر بودند ولی با انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی مناسب میزان کشتار دام های پیر به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت دام پیر از نظر بهداشتی سالم بوده اما  مواد پروتئینی آن نسبت به دام جوان پایین تر است.

دکتر حسنی مقدم رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور، نظارت شرعی بر کشتار دام، طیور، تولید و صدور مجوز داروهای دامی  توسط دو کارخانه داروسازی دامی در استان را از دیگر اقدامات مهم اداره کل دامپزشکی برشمرد.

این مسئول افزود: ۹۰ قلم داروی دامی در کارخانه‌های دارو سازی استان تولید می‌شود که صدور مجوز و نظارت بر تولید این داروهای توسط اداره کل دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی به ضرورت عبور از دامپروری سنتی به سمت صنعتی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با استقرار دولت انقلابی با همدلی، وفاق، همراهی و با روحیه انقلابی و جهادی کمک بیشتری به بخش کشاورزی که مردمی ترین بخش اقتصادی کشور است کنیم و با یک جهش بلند نسبت به قبل در تحقق خودکفایی و بی نیازی از بیگانگان بیش از گذشته کوشا باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان کشتار دام اداره کل دامپزشکی کشتار دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در دیدار با هادی خرسندی، رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان مراغه با معرفی ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و شیلات این واحد دانشگاهی اظهار کرد: واحد مراغه با دارا بودن ۵۰ هکتار اراضی دیم، ۸ هکتار اراضی آبی، ۱۲ هکتار باغ و حدود ۳ هکتار مجتمع دام‌پروری آماده مشارکت در اجرای طرح‌های خلاقانه، دانش‌بنیان، فراسودمند و ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات است.
 
وی با ابراز خرسندی از وجود مرکز تحقیقات دیم در این شهرستان عنوان کرد: فعالیت چنین مراکزی با محور مدیریت جهاد کشاورزی در کنار مراکز آموزش عالی می‌تواند راهگشای اصلاح و بهینه‌سازی ارقام محصولات کشاورزی منطقه باشد.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بیان کرد: سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی این واحد دانشگاهی با پشتوانه استادان در گروه کشاورزی و دام‌پروری با تکیه‌بر سند تحول و تعالی دانشگاه از دانش‌آموختگان این حوزه برای مشارکت در طرح‌های نوین این حوزه دعوت به همکاری کرد.

دانشگاه آزاد پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فعالان حوزه کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه نیز با مؤثر خواندن وجود رشته‌های تحصیلی کشاورزی، باغبانی و دام‌پروری در دوره تحصیلات تکمیلی گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی مراغه می‌تواند پل ارتباطی بین تولیدکنندگان علوم و فنون به‌روز این حوزه با کشاورزان و دامداران منطقه بوده و در ترویج یافته‌های جدید دانشمندان و محققان نقش مؤثری ایفا کند.
 
هادی خرسندی تعامل و بین دانشگاه، حوزه کشاورزی و صنعت را لازمه پیشرفت و توسعه شهرستان عنوان کرد و همکاری بیش‌ازپیش این حوزه‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد