Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری شهر مورتسل بلژیک برای ارتقای تاب‌آوری سلامت روان شهروندان، طرح "نیمکت خواندگی" فضاهای عمومی شهر را به راه انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر مورتسل بلژیک جنبش جدیدی به نام "نیمکت‌خواندگی" را به عنوان بخشی از برنامه ابتکاری ۱۰ روزه برای بهداشت روانی شهروندان به راه انداخته است. این طرح قصد دارد با مقابله با انزوای اجتماعی شهروندان، سلامت روانی آن‌ها را ارتقا ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس طرح "نیمکت‌خواندگی" شهرداری مورتسل ۱۶ مبلمان شهری در سراسر شهر را برای این جنبش انتخاب کرده است؛ شهروندان می‌توانند داوطلبانه مسئولیت هریک از آن‌ها را بر عهده بگیرند و رویدادهای اجتماعی، دورهمی و برنامه‌های شادی را در محل نصب نیمکت برای مقابله با اثرات تنهایی و افسردگی ناشی از کرونا ترتیب دهند.

شهرداری مورتسل مبلمان عمومی را به عنوان بخشی اساسی از زندگی شهروندان تلقی می‌کند چرا که بخش اعظم ارتباط شهروندان فارغ از کار و زندگی شخصی در همین مکان‌ها شکل می‌گیرد.

صدها مبلمان شهری در مورتسل وجود دارد و مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند که با دو عدد در هر ناحیه شهر شروع کنند که مجموع آنها ۱۶ می‌شود.

متقاضیان ممکن است شامل یک فرد یا گروه مشخص، یک انجمن یا یک کسب و کار باشد؛ در صورت تأیید درخواست نیمکت‌خواندگی توسط شهرداری، متقاضی نام و نشان خود را (در صورت وجود) بر روی صفحه‌ای که به نیمکت متصل شده است به مدت ۱۵ سال یا تا زمانی که نیمکت بر اثر فرسودگی مورد انتظار در شهر برداشته نشود، دریافت می‌کند.

شهرداری به صراحت اعلام کرده است که پذیرفته شدگان هیچ حق و امتیاز انحصاری برای نیمکت ندارند، زیرا همچنان به عنوان اموال عمومی باقی می‌ماند.

کارمندان بخش رفاه شهرداری مورتسل طی این ۱۰ روز برای گپ زدن و تعامل با شهروندان در سراسر پارک‌های شهر مستقر هستند. مردم می‌توانند در مورد هر چیزی که احساس راحتی می‌کنند با آن‌ها صحبت کنند.

نکته‌ای که مقامات محلی سعی در نشان دادن آن دارند این است که همه به خصوص پس از ماه‌ها انزوا به گفتگو و تعامل اجتماعی احتیاج دارند.

کد خبر 527114

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بلژیک شهرهای جهان مبلمان شهری خلاقیت شهری اقدامات شهرهای جهان فضاهای عمومی شهری نیمکت نیمکت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به بارش بیش از ۳۰ میلیمتر باران در کمتر از نیم ساعت گفت: بارش هم را با تند باد سبب قطع تعدادی درخت و مصدود شدن معابر شد با صبوری شهروندان در سریع ترین زمان ممکن معابر به حالت عادی باز می‌گردند.

علی شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی پس از بارش‌های دیروز همچنان حالت آماده‌باش در شهرداری اهواز پابرجا ماند و امروز نیز در کمتر نیم ساعت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و مشکلاتی در سطح شهر ایجاد کرد.

وی افزود: بارندگی امروز با ورزش باد شدیدی همراه بود که منجر به افتادن چند درخت و مسدود شدن تردد در برخی خیابان‌ها شد که در تلاش هستیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسیرها بازگشایی و تردد به حالت عادی برگردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: تمام تیم‌های عملیاتی روز گذشته به همراه دستگاه و ماشین آلات مکنده و پمپاژ هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند، شهروندان صبور باشند و مطمئناً در اولین فرصت شهر به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خبر 750357

دیگر خبرها

  • شهر و حیات مدنی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر