Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه جمعه ۱۶ مهر ماه آسمان میزبان بارش شهابی اژدها است که به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران این بارش به نوعی ویژه رصدگران نیمکره شمالی زمین است.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی شب‌های پایانی مهر ماه بارش شهابی به نام "بارش شهابی اژدهایی" در حال وقوع است که در شامگاه روز جمعه ۱۶ مهر ماه جاری به اوج خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایی از بارش شهابی اژدهایی

وی ادامه داد: ولی با وجود عدم حضور نور مزاحم ماه در طی شب‌های پیش رو، متوقع مشاهده شهاب‌های زیادی از این بارش نیستیم و معمولا تا ۱۰ شهاب در ساعت در بارش شهابی اژدهایی قابل مشاهده است؛ هر چند که گاهی اوقات رصدگران مشاهده تعداد زیادی از شهاب‌های این بارش را در برخی سال‌ها گزارش کرده‌اند.

عتیقی، کانون بارش شهابی "اژدهایی" را نزدیک به سر صورت فلکی اژدها در بخش شمالی آسمان دانست و خاطرنشان کرد: این گونه می‌توان گفت که این بارش به نوعی ویژه رصدگران نیمکره شمالی زمین است که بیشتر در بخش تاریک شمال آسمان و دیگر بخش‌های این نیمکره از آسمان می‌توانند به جستجوی شهاب‌های این بارش بپردازند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تاکید کرد: صورت فلکی "اژدها" بین صور فلکی "خرس بزرگ و خرس کوچک"(دب اکبر و دب اصغر) قرار دارد.

به گفته وی، منشأ این بارش شهابی، ذرات به جا مانده از دنباله‌دار "جیاکوبینی-زینر/ 21P" است.

موقعیت صورت‌های فلکی خرس بزرگ و خرس کوچک و صورت فلکی اژدها، به همراه کانون بارش

 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرگل فوق العاده دیدنی شهاب زاهدی مقابل گامبا اوساکا از زمین خودی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سوپرگل فوتسالیست ایرانی که آسیا را به هم ریخت (فیلم) سوپرگل سعید عزت‌الهی در امارات (فیلم) سوپرگل ستاره سابق بارسلونا در لیگ پادشاهان (فیلم)

دیگر خبرها

  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • سوپرگل فوق العاده دیدنی شهاب زاهدی مقابل گامبا اوساکا از زمین خودی (فیلم)
  • سوپرگل دیدنی شهاب زاهدی از میانه زمین خودی مقابل گامبا اوزاکا (فوکوئوکا 1-0 گامبا اوزاکا)
  • سوپرگل فوق‌العاده شهاب زاهدی مقابل گامبا اوساکا از زمین خودی + ویدئو