Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:44:59 GMT

آغاز فصل ماهیگیری در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۱۴۴۳۰

آغاز فصل ماهیگیری در استان گلستان

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان امسال از ۱۵ مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال بعد ادامه دارد، کمیته مدیریت صید شیلات ایران فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سال جاری را با پنج روز زودتر به تاریخ امروز تعیین کرد.

 ماهیگیری در سواحل خزر به روش"پره" انجام می شود، سر صیاد، فوکا پوش ( صیادان باچکمه های بلند)، تور ریز، چینت چی (مرمت کار تور)، قایقران و راننده تراکتور از نیروهای اصلی در انجام صید پره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی صیادان مجازی که اقدام به صید ماهیان استخوانی می نمایند، از روش صید پره استفاده می کنند.

تور پره با ارتفاع حداکثر هفت تا ۱۰ متر و طول ۱۰۰۰ متر و به وسیله قایق چوبی در فاصله دور از ساحل به شکل نیم دایره ای به آب انداخته و پس از انباشته شدن از ماهیان استخوانی شامل گونه های کفال، سفید و کپور به وسیله وینچ یا تراکتور به ساحل کشیده می‎ شود. صیادان از طلوع آفتاب تا ساعت ۲۳ هر روز، مجاز به پره کشی هستند و ماهیان استخوانی شامل سفید، کفال و کپور را می‌توانند صید کنند.

در گذشته عمل کشیدن تور توسط نیروی انسانی انجام می شد که به آن ورنه کشی می گفتند.

بندرگز ، گمیشان و بندرترکمن به سبب همجواری با دریای خزر تعداد زیادی ماهیگیر و صیاد دارد که بخشی از آنان در قالب تعاونی صیادی (پره) و شرکت های وابسته به ماهیان خاویاری فعالیت می کنند، هرچند تعدادی از صیادان منطقه بصورت غیر مجاز فعال بوده اما تنها راهکار تامین معاش آنان دریاست.

گلستان واقع در حوزه جنوب شرقی دریای خزر حدود ۱۳۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد، بندرترکمن ، بندرگز و گمیشان شهرستان های ساحلی این استان هستند.

بیشتر اعضای شرکت های تعاونی ماهیگیری در گلستان پا به سن گذاشته هستند و بیش از ۶۰ بهار عمرشان را با دریا می گذرانند و امسال نیز از امروز ۱۵ مهرماه به امید کسب رزق و روزی حلال از سخاوت لایتناهی خزر دل به دریا زدند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا آغاز فصل ماهیگیری فصل ماهیگیری صید ماهی خزر افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ماهیان استخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهیگیری جان یک پسر جوان را گرفت

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی بعد از ظهر یک شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر برق گرفتگی فردی در حوالی روستای لزرجان شهر واجارگاه، بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با حضور پلیس و عوامل امدادی در محل حادثه و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، پسری ۲۲ ساله که بر روی پل روستای لزرجان در حال ماهیگیری بود بر اثر برخورد چوب وی با کابل فشار قوی دچار حادثه برق گرفتگی شده است، از جان‌باختن این فرد خبر داد و گفت: جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی به سردخانه منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر در پایان ضمن ابراز تأسف از این حادثه دلخراش، بر رعایت نکات ایمنی حین انجام کار تاکید کرد

دیگر خبرها

  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • جان باختن جوان ۲۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان رودسر
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • ماهیگیری جان یک پسر جوان را گرفت
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار