Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به تازگی صفحه اینستاگرام کاخ موزه گلستان پستی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: طبق بخشنامه اداره کل موزه‌های کشور، به دلیل رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در ایام همه گیری بیماری کووید ۱۹، هر گونه عکاسی با دوربین عکاسی یا تلفن همراه در مکان‌های سربسته موزه‌ها ممنوع است. این ممنوعیت در پی عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حفظ ماسک بر روی صورت توسط بازدیدکنندگان هنگام گرفتن عکس‌های یادگاری یا سلفی، در تمام طول مسیر بازدید و بی توجهی به تذکر دوستانه همکاران و در نتیجه به خطر افتادن سلامتی دیگر بازدیدکنندگان و همکاران موزه دار و مراقب صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین عکاسی تا اطلاع ثانوی در همه مکان‌های سربسته موزه‌ها ممنوع است.

این خبری بود که صفحه مجازی کاخ موزه گلستان اعلام کرده و نوشته عکاسی در فضای باز موزه و باغ گلستان کماکان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است.

این درحالی است که در پی انتشار این خبر، محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز چهاردهم مهر ماه به تکذیب این بخشنامه پرداخته و گفته است: عکاسی از موزه‌ها در فضای بسته به شکل فردی با توجه به واکسیناسیون گسترده‌ای که انجام شده، ممنوعیتی ندارد. سال گذشته وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پروتکل‌های بهداشتی خود اعلام کرده بود، عکاسی که موجب ایجاد تجمع شود، ممنوع است.

مدیرکل موزه‌ها افزود: اما اکنون با توجه به واکسیناسیون گسترده‌ای که انجام شده، عکاسی از موزه‌ها در فضای سربسته به شکل فردی مجاز است و ممنوعیتی ندارد. اگر افرادی قصد گرفتن عکس گروهی دارند، باید خارج از موزه‌ها در فضای باز عکاسی کنند.

کارگر تصریح کرد: با تغییر رنگ بیشتر شهرها به نارنجی، مطابق هماهنگی‌های قبلی اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ستاد کرونا، موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی فعالیت خود را در شهرهای نارنجی آغاز کردند.

این درحالی است که نامه‌ای به امضای کارگر در این خصوص موجود و تاریخ آن نیز برای دهم مهر ماه است در این نامه نوشته شده که ممنوعیت عکاسی و فیلمبرداری برای حفظ ایمنی مخاطبان و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

پس از آن به رغم وجود چنین نامه‌ای، کاخ گلستان پست مربوط به ممنوعیت عکاسی را از صفحه اینستاگرام خود پاک کرد!

کد خبر 5321528 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه عکاسی محمدرضا کارگر شهرداری تهران قوه قضاییه سالمندی واکسن کرونا ویروس کرونا گردشگری وزارت آموزش و پرورش غلامحسین محسنی اژه ای هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پرونده قضایی پیش بینی وضعیت هوا سازمان محیط زیست دستگاه قضایی وایپو موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما