Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم قیاسی در گفتگو با مهر و به مناسبت ۱۴ مهرماه روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: به منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی از اول سال جاری تاکنون بیش از ۵۹۲ هزار رأس دام سبک و سنگین برای مقابله با انواع بیماری‌های دامی واکسینه رایگان انجام شده است.

وی گفت: با حضور پررنگ بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در بحث پیشگیری از بروز بیماری دامی و مشترک بین انسان و دام عملیات واکسیناسیون دام سبک «گوسفند و بز» و دام سنگین «گاو» بر علیه بیماری آبله، شاربن، تب برفکی، تب مالت، لمپی اسکین و پی پی آر «طاعونِ نشخوارکنندگان کوچک» و همچنین هزار و ۱۰۰ قلاده سگ در سطح شهرستان واکسن هاری و ۲۸۸ رأس دام سنگین تست سل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز جمع آوری شیر و عسل به منظور کنترل و افزایش کیفیت عرضه فراورده‌های خام دامی در این مراکز به صورت مستمر و روزانه در سطح شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند با اشاره به اینکه وظیفه دامپزشکی تأمین بهداشت دام و حفاظت و صیانت از جمعیت دامی منطقه به عنوان یک سرمایه ملی است گفت: از تمامی دامداران به ویژه دامداران روستایی درخواست می‌شود برای حفظ سرمایه خود در برابر بیماری‌های واگیر دامی همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی داشته باشند.

کد خبر 5321590

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاوند دامپزشکی واکسیناسیون ویروس کرونا آمار کرونا زلزله واکسن کرونا کرمانشاه بوشهر شهادت امام رضا ع عزاداری 28 صفر مشهد رحلت پیامبر اکرم ص واکسیناسیون کرونا گرگان خراسان رضوی ایلام بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از واکسینه شدن حدود ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری طی سال گذشته خبر داد.

سید مختار رجایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از واکسیناسیون حدود ۱۳ هزار قلاده سگ صاحب‌دار در این استان علیه بیماری هاری خبر داد، گفت: وظیفه سازمانی که اداره کل دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون سگ‌ها دارد، واکسینه کردن سگ های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است که در این زمینه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

وی ادامه داد: اما سگ‌های ولگرد باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که ما برای واکسیناسیون به آنها دسترسی کامل و درستی داشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که شهرداری به وظیفه خود عمل کند، با وجود این که قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است ما آمادگی کامل برای واکسینه کردن این سگ‌ها را داریم.

رجایی‌فر بیان کرد: دامپزشکی با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی