Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در آستانه سالروز شهادت سردار حسین همدانی، اصحاب رسانه همدان به همت هیئت زینبیون(فعالان رسانه‌ای استان همدان) به مقام والای این شهید عزیز ادای احترام کردند.

فرزند شهید همدانی با تقدیر از حضور اصحاب رسانه بر سر مزار شهید همدانی، گریزی به ویژگی‌های رفتاری این شهید والامقام زد و گفت: ایشان بسیار اخلاقمدار بود و به هر فردی صرف انسان بودن او احترام می‌گذاشت و کاری به جایگاه و مقام و منصب او نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وهب همدانی تصریح کرد: شاید احترام گذاشتن ما به برخی افراد به خاطر موقعیت و منصب آنها باشد اما شهید همدانی احترام به طرف مقابل از هر رده سنی و با هر مرام و مسلکی را فارغ از موقعیت افراد برای خود به عادت تبدیل کرده بود.

وی ادامه داد: رفتار ایشان با کودک، کودکانه بود و با بزرگترها با حفظ شان و شخصیتشان، اما به طور ویژه با فرزندان شهدا بسیار صمیمانه و با احترام رفتار می‌کرد.

فرزند شهید همدانی ضمن تاکید بر اینکه رسانه باید مبلغ راه شهدا باشد و جامعه به این عرصه تبلیغی نیاز دارد عنوان کرد: افراد دغدغه‌مند باید به این عرصه ورود کنند و مثل خود شهدا راه و رسم غیر دنیایی در پیش گیرند و رسانه شهدا باشند.

وی گفت: فعالان این عرصه شاید در این مسیر آماج تهمت قرار گیرند مثل بسیاری از شهدا که قبل از شهادت خود، شهید تهمت می‌شوند اما برای کسی که برای شهدا کار می‌کند این موضوعات اهمیتی نخواهد داشت.

همدانی با بیان اینکه کسی که برای شهدا کار می‌کند باید رنگ و بوی شهیدان را به خود بگیرد گفت: کار فرهنگی و علاقه به هنر و فرهنگ یکی از ویژگی‌های شهید همدانی بود به طوری که حتی در شرایط سخت جنگی در سوریه از اقدامات فرهنگی غافل نبود.

وی گفت: شهید همدانی معتقد بود داعش محصول کار فرهنگی جبهه مخالف است بنابراین اثر کار فرهنگی را بسیار بالا می‌دانست و بر آن تاکید ویژه داشت.

فرزند شهیدهمدانی با تاکید بر اینکه امروز نگاه به کار فرهنگی باید جهادگونه باشد گفت: شهید همدانی با انجام اقداماتی چون بازسازی کردن قبور شهدا تا کمک به خانواده مجاهدین و مبارز در سوریه و اقداماتی از این دست به دنبال اثرگذاری اقدامات فرهنگساز بود.

وی گفت: ایشان به کار فرهنگی در کشور نیز اهمیت ویژه‌ای قائل بودند به طوری که حتی با وجود شرایط سخت سوریه وقتی به همدان می آمد در تدوین تاریخ شفاهی جنگ تلاش می‌کردند به طوری که ظرفیت خوبی در بعد فرهنگی در همین شهر و استان ایجاد کرده بود. 

همدانی همچنین به ویژگی‌های شاخص شهید در محوریت خانواده و روابط خویشاوندی اشاره و بیان کرد: او برای فرزندان و اقوام وقت می‌گذاشت و از جهات مختلف در موارد اعتقادی یا دغدغه های اقوام گوش شنوا و تکیه‌گاه و همراه بود.

وی با بیان اینکه شهید همدانی همیشه خود را بدهکار انقلاب می‌دانست نه طلبکار گفت: کم و زیاد مسئولیت برایش مطرح نبود و کارها با به نحو احسن انجام می‌داد، همانطور که در وصیت نامه‌اش ذکر کرده بود همیشه خود را وامدار نظام اسلامی می‌دانست.

فرزند شهید همدانی با اشاره به اینکه بنا نهادن کارهای بنیادی و ایجاد تغییرات جدید از دیگر ویژگی‌های شهید بود تبیین کرد: در بسیاری از موارد او موسس فعالیت‌ها و اقدامات بود و کارهای بزرگی انجام داد که برای نخستین بار بنیان نهاده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز آنچه رسالت ماست تبلیغ و تبیین مسیر و منش شهداست تا  ارتباط با شهیدان تداوم یابد، در این رابطه ارتباط افراد با شهیدان سببی و نسبی نیست، حتی ممکن است از این نظر بسیار غریبه باشند اما ارتباط عمیقی با شهید داشته باشند.

همدانی معرفی ظرفیت های عظیم شهیدانی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی را نیاز مبرم جامعه امروز بیان کرد و گفت: رسانه جایگاه بزرگی در کارهای فرهنگی دارد و این ظرفیت ها در کشور ما بی‌نظیر است که رسانه باید در این مسیر بیش از پیش تلاش کرده و به معرفی ظرفیت‌ها بپردازد.

این برنامه با مرثیه خوانی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت و اهدای گل به مزار شهید همدانی و دیگر شهیدان بهشت زهرا به پایان رسید.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار همدانی کار فرهنگی دفاع از انقلاب شهید همدانی کار فرهنگی فرزند شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سردار منصوری در این دیدار، پیگیر مشکلات این خانواده شهید گرانقدر شد.
شهید قباد چولکی در هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۹ در منطقه مرزی کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود