Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، ایالات متحده و چین برای برگزاری یک نشست مجازی بین روسای جمهور دو کشور پیش از پایان سال جاری میلادی به توافق رسیده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده و چین به طور کلی به توافق رسیده‌اند تا روسای جمهور دو کشور پیش از پایان سال 2021 یک نشست مجازی داشته باشند، آن هم پس از مذاکرات مقام های عالی رتبه با هدف ارتقای سطح روابط واشنگتن و پکن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیگنال آمریکا به چین برای تعامل مجدد و "همزیستی پایدار"چین: توسعه پایگاه‌های موشکی آمریکا در آسیا با شعار صلح جهانی در تضاد استدیدار مقام‌های ارشد آمریکا و چین در سوئیس با هدف کاهش تنش

 

بر اساس این گزارش، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به تازگی با یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چینی در یک هتل در شهر زوریخ سوئیس پشت درهای بسته دیدار و گفت وگو کرده اند.

روابط آمریکا و چین طی سال های اخیر بر سر مسائل مختلف از جمله اقتصاد و تجارت، تحولات هند-اقیانوسیه، شبه جزیره کره به شدت متشنج بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز 9 سپتامبر با شی جین پینگ رئیس جمهور چین تماس تلفنی داشته است.

کاخ سفید اعلام کرده است که سالیوان در این دیدار نگرانی های واشنگتن درباره اقدامات چین در دریای جنوبی چین و همین طور حقوق بشر و موضع پکن در قبال هنگ کنگ، سین کیانگ و تایوان را مطرح کرده است.

به گفته مقام های واشنگتن و پکن، این مذاکرات که 6 ساعت به طول انجامید، کاملا صادقانه و صریح و شفاف بوده است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت: دو طرف در این مذاکرات به توافق رسیده‌اند تا روسای جمهور دو طرف یک نشست مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روسای جمهور نشست مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان به مناسبت روز معلم در خرم آباد برگزار شد.   این رقتبت ها با شرکت ۶ تیم از شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، پلدختر و همچنین تیم هایی از استان های تهران، البرز ،خوزستان و مرکزی برگزار شد.   در پایان این مسابقات تیم لاله گلس از بروجرد مقام اول، داروخانه بعثت خرم آباد مقام دوم و تیم هیأت تنیس روی میز پلدختر مقام سوم را از آن خود کردند.

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند