Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه محمود کریمی با اشاره به تزریق حداقل یک دز واکسن به بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال در ساوه و زرندیه اظهار کرد: خوشبختانه با تامین واکسن و استقبال مردم تا پایان روز سیزدهم مهرماه ۷۱.۲ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در این دو شهرستان دز اول واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند و به ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد مردم نیز دومین دز تزریق شده است.

وی با بیان اینکه واکسینه شدن بیش از ۸۰ درصد از مردم جهت کنترل بیماری ضروری است افزود: تا پایان روز سه شنبه هفته جاری ۱۵۳ هزار و ۶۴۸ نفر در ساوه دز اول و ۵۶ هزار و ۲۲۴ نفر نیز دز دوم را دریافت کرده اند که این آمار در زرندیه ۳۹ هزار و ۹۳۴ نفر دز اول و ۱۵ هزار و ۳۷۵ نفر دز دوم است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون به دلایل مختلف به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده اند میتوانند با در دست داشتن کارت شناسایی به یکی از مراکز مجاز مراجعه کرده و هرچه سریعتر واکسن خود را دریافت کنند. 

کریمی در ادامه به اشاره به آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون دانش آموزان بیان کرد: از صبح امروز پنجشنبه ۱۵ مهرماه به مدت سه روز طرح ضربتی واکسیناسیون دانش‌آموزان از ساعت ۸ الی ۱۴ در دو مدرسه هدف برای دختران و پسران دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسناسیون انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده واکسیناسیون برای دانش‌آموزان الزامی نیست اما در صورت بازگشایی مدارس، دانش‌آموزانی که واکسن دریافت نکرده‌اند جهت حضور در کلاس درس باید در هفته ۲ بار تست کرونا بدهند تا در صورت منفی بودن تست در سر کلاس درس حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه بیش از ۲۹ هزار دانش آموز در این دو شهرستان واجد شرایط دریافت واکسن هستند گفت: تاکنون از مجموع دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال حدود ۵ هزار و پانصد نفر دز اول را دریافت کرده اند که در حدود ۲۰ درصد جمعیت هدف است.

کریمی خاطرنشان کرد: در بین معلمان نیز آمار واکسیناسیون به حدود ۸۰ درصد رسیده و انتظار میرود سایر معلمان نیز با توجه احتمال بازگشایی مدارس و حضور در سر کلاس های درس واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها با گسترده شدن واکسیناسیون گفت: در حال حاضر در بیمارستان های ساوه ۱۳۲ نفر و در زرندیه ۲۰ نفر بعلت کرونا بستری هستند و خوشبختانه در روز گذشته فوتی کرونا در این دو شهرستان صفر بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسیناسیون دانش آموزان تزریق واکسن ساوه دانش آموزان دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۱۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند